Supply Chain Manager

Supply Chain Manager

Arbetsbeskrivning

ValueOne rekryterar en Supply Chain Manager till vår kund Aratron med placering i Solna. Som Supply Chain Manager kommer du att ansvara för och leda företagets flöden inom logistik, inköp och kundservice. Har du en naturlig förmåga att leda dig själv och andra och erfarenhet av att arbeta med flöden, logistik och leverantörsavtal kan du vara den vi söker. På sikt finns möjligheter till större ansvar och fortlöpande personlig utveckling i bolaget.

Aratron AB har närmare 50 anställda och ingår i teknikhandelskoncernen Addtech AB (publikt företag noterat på Stockholmsbörsen OMX). Addtechs verksamhetsmodell bygger på decentralisering, där varje ingående bolag driver sin kärnverksamhet självständigt under eget varumärke. Detta erbjuder både det lilla företagets flexibilitet, platta organisation och obyråkratiska hållning tillsammans med det stora företagets resurser, kompetens, nätverkande och karriärmöjligheter. Aratron är i grunden ett teknikhandelsbolag men har även egna produkter, egen produktion och förädling/montering med syfte att skapa mervärde, flexibilitet och handlingsutrymme i engagemanget för kunden.

Aratron vänder sig till svensk tillverkningsindustri i sin helhet. Våra huvudmarknader är varumärkesägande företag som utvecklar och tillverkar förpackningsmaskiner, produktionsutrustning, medicinteknisk utrustning, analysutrustning samt systemintegratörer och andra företag som sysslar med materialhantering och industriell automation.

På Aratron har vi alla stor delaktighet i verksamheten. Samarbete, kommunikation och utveckling är alltid prioriterat. För att vägleda oss har vi tillsammans tagit fram våra fyra värdeord: Tillit, respekt, engagemang och positivitet. Vår vision säger att vi eftersträvar hållbarhet i allt vi gör. Ett mål kopplat till det är att öka andelen kvinnor i ledande positioner till minst 40 % år 2030. Vårt varumärkeslöfte bygger på värdeorden kunskap, service och integritet. Vi eftersträvar att långsiktigt uppnå våra kunders förväntningar genom ett gott samarbetar med breda kontaktytor.

Om rollen

I rollen som Supply Chain Manager ansvarar du för ledning, planering, genomförande och uppföljning av arbetet på avdelningen Säljsupport. Du har även personalansvar för avdelningens sju medarbetare. I tjänsten ingår dessutom överordnat ansvar för kundservice, kundorderhantering, Supply Chain Management, inköp (operativ, taktiskt och strategiskt ihop med produktchefer) och leverantörsavtal. Du förutsätts också ta initiativ till förbättringsarbete bl.a. genom att utveckla logistik-/inköpsfunktionen inklusive logistikflöden och leverantörsavtal.

Du rapporterar direkt till VD och kommer ha en plats i företagets utökade ledningsgrupp.

Tjänsten är placerad på Aratrons nya huvudkontor i Solna (Solna Strand).

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Leda, planera och följa upp arbetet på avdelningen.
Leda funktionens fortsatta digitala resa och samtidigt tillföra struktur för inköp/logistik/säljadministration respektive metodik för ständig förbättring på avdelningen.
Utveckla processer och systemstöd på avdelningen i nära samarbete med berörda medarbetare samt andra funktioner så som IT och sälj.
Vara processägare för de ISO9001:2015- och 14001:2015-processer och arbetsinstruktioner som berör avdelningen enligt verksamhetsledningssystemet.



Erfarenhet och kompetens

Till tjänsten söker vi dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik och inköp samt erfarenhet från arbete med logistikflöden, inköp och leverantörsavtal. Du bör också ha någon form av erfarenheter från personalansvar och personalledning. Vi ser det också som meriterande om du har kunskaper om avtal och förhandling med leverantörer samt kännedom om hållbarhetsarbete relaterat till leverantörer. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Tyska är meriterande. Önskvärt är även kompetens avseende tulltaxan för export/import. Har du dessutom arbetat med att ta fram fraktupplägg i dialog med transportörer kring export och import kan du vara just den stjärna vi söker!

Vi ser god analytisk förmåga, logiskt tänkande och förmåga att hantera stora mängder data som en förutsättning för att trivas i rollen. Du bör dessutom ha goda ledaregenskaper och förmåga att arbeta proaktivt för att nå avdelningens mål. Viljan att ständigt förbättra och utveckla är en stark drivkraft hos dig och du är inte den som låter dig hindras av problem och hinder utan ser dem som möjligheter som får dig och dina medarbetare att växa. Andra viktiga egenskaper hos dig är din goda samarbets- och kommunikationsförmåga samt din goda självinsikt och vilja att ständigt utvecklas. Som ledare är du handlingskraftig, men också lyhörd och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och människor.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ValueOne AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Cylindervägen 12
None

Postadress

Cylindervägen 12
Nacka Strand, 13126

Liknande jobb


5 september 2022

25 augusti 2022