OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne rekryterar en Supply Chain Manager till vår kund Salinity i Göteborg. Har du arbetat några år i en liknande roll inom tillverkande industri? Lockas du av att driva förändringsarbete och har erfarenhet av Supply Chain Management och personalansvar? Då kan Salinity erbjuda dig en nyckelroll i ett familjeföretag som arbetar med en av världens viktigaste råvaror – salt.
Salinity är ett familjedrivet bolag som varit salthandlare i nästan 200 år. Företaget distribuerar och förädlar salt till branscher världen över inom mat och lantbruk samt väg och industri. Nu, liksom då, med sin bas i Göteborg och produktion i Falkenberg. Till företagets varumärken hör Falksalt, Saltwell, Safesil, SP och Equisalt.
Vår passion för salt har gjort oss till en etablerad aktör att räkna med och efter nästan 200 år i branschen vågar vi kalla oss experter på salt. Och vi älskar verkligen det vi gör, inte minst för att vi får jobba med en av världens viktigaste råvaror. Det är en passion som vi gärna delar. Salinity har en stark tradition att ge tillbaka till samhället vi verkar i. Därför bidrar vi till ideella projekt och organisationer som arbetar för en bättre framtid för barn och unga.
Läs mer om Salinity här: https://www.salinity.se/.
Om rollen
Som Supply Chain Manager på Salinity kommer du att ansvara för att planera, utveckla och följa upp arbetet inom Supply Chain på företaget. Ditt ansvarområde inbegriper supply planning, operativt inköp, orderhantering och logistiksamordning. Du deltar i ledningsgruppen där du bidrar med supply chain-perspektiv samt aktivt arbetar för att möjliggöra affärsstrategin och de övergripande målen.
Du förväntas också kontinuerligt arbeta med att optimera fraktmöjligheter och lagerstrukturer.
Du kommer att ha personalansvar för en grupp på sex personer och ett nära samarbete med företagets platschef i Falkenberg samt med Salinitys inköpschef.
Tjänsten är placerad på Salinitys huvudkontor i Göteborg och du rapporterar till CEO. Resor en gång i veckan till produktionsenheten i Falkenberg ingår.
Dina dagliga åtaganden innebär övergripande uppgifter såsom personalledning och löpande omvärldsanalys. I gruppens arbete ingår planering, exempelvis underhåll av artikeldata och kommunicering av produktionsplan till produktion. Gruppen har en kontinuerlig dialog med företagets lager och hanterar externa lager. Även arbetsuppgifter inom transport/logistik (transportplanering, transportinköp) och kundorderhantering ingår.
Erfarenhet och kompetens
Den person vi söker ska ha 3-6 års erfarenhet från en liknande position med bevisat goda resultat inom området. Kunskaper i supply chain management, lager och logistik är ett måste. Har du dessutom högskoleutbildning inom relevant område ser vi det som meriterande. För att bli aktuell för tjänsten är det också viktigt att du har erfarenhet av personalansvar.
God kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav, svenska är meriterande. God kommunikativ förmåga ser vi som ett av kriterierna för framgång i rollen. Rollen kräver även att du har arbetat i tillverkande industri. Som Supply Chain Manager kommer du att ha en plats i ledningsgruppen. Erfarenhet av ledningsgruppsarbete är därför meriterande.
Dina kunskaper och erfarenheter inom supply chain är viktiga för oss men dina personliga egenskaper är minst lika värdefulla. Den person vi söker bör vara lugn och trygg i sig själv och i sin roll som ledare. Som chef tillämpar du en coachande ledarstil och du ser som din uppgift att lyfta dina medarbetare, kompetensmässigt och som människor. Ödmjukhet och prestigelöshet i kombination med handlingskraft och ett affärsmässigt förhållningssätt är andra egenskaper vi värdesätter för rollen. Det är viktigt att du har erfarenhet av och intresse för förändringsarbete, särskilt intresserade är vi av dig som har arbetat med att utveckla digitala lösningar inom supply chain.
Salinitys värderingar är: Samarbetande, Affärsmässiga, Långsiktiga, Trevliga. Känner du att du kan instämma i dessa kan vi erbjuda dig en nyckelroll med goda utvecklingsmöjligheter i ett familjeföretag med anor sedan 1830 och med siktet inställt på framtiden.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.