Supply Chain Manager E-handel till LloydsApotek

Arbetsbeskrivning

LloydsApotek söker efter dig som vill vara med på en spännande resa där du får ta en central roll i utvecklingen av vår e-handel.
Arbetsuppgifter
Som Supply Chain Manager är din huvudsakliga uppgift att bedriva en effektiv och hållbar lagerstyrning för LloydsApoteks e-handel. Till stor del kommer du att arbeta med att ta fram och planera prognoser utifrån utbud och efterfrågan, kommunicera prognoser med grossister och leverantörer samt via vårt varuflödessystem, varuförsörja vårt e-handelsapotek. Vidare har du ansvar för att förbättra flödet från inkommande varor till leverans till slutkund.
Du får här chansen att arbeta i ett nära samarbete internt med övriga avdelningar på servicekontoret, lager, apoteken men även med externa leverantörer.
Dina primära arbetsuppgifter kommer främst bestå av
Säkerställa att LloydsApotek e-handel har rätt lagernivåer.
Lägga forecast för kommande e-handels-kampanjer (i nära samarbete med marknadsavdelningen och kategoriavdelning).
Lägga forecast på nya produkter baserat på historik och omvärldsanalys av liknande produkter.
Analysera Google Analytics (GA), prisjämförelse-sidor, försäljningsstatistik, konkurrenter och trender för att bättre förstå och agera på utbud och efterfråga.
Uppsättning av mål och KPIer för lagerhållning samt analys och regelbunden mätning för att se hur lagerhållning presterar mot uppsatta mål.

Till viss del ser vi även att dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
Se till att vi har rätt leveransmetoder utifrån kundens behov.
Se till att kommunikationen efter ett köp (t.ex. orderbekräftelse, track and trace) samt frakt och returer fungerar felfritt och är tydligt mot kund.
Uppföljning och kravställning mot transportörer
Uppföljning av rutiner kring transportörer
Mätning och uppföljning av logistik mot uppsatta mål
Säkerställa masterdata för e-handelsunika produkter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillämpad provanställning.
Kvalifikationer
Vi söker efter dig som vill ta ett helhetsansvar inom supply chain management inom e-handel. Du är van att hantera och lägga prognoser för befintligt sortiment, kampanjer samt även för nytt sortiment. Vidare ser vi att du har ett driv för att förbättra den digitala kundresan utifrån ett kund- och logistikperspektiv. Erfarenhet av GA, RELEX (eller liknande supply chain-program) och BI är ett plus.
Personliga egenskaper
Som person är du proaktiv, initiativrik och tycker att det är roligt med utmaningar. Rollen ställer krav på att du är noggrann, har sinne för detaljer och kan arbeta med struktur och har dessutom en förmåga att kunna koordinera många olika arbetsuppgifter. Vi ser att du även delar våra värderingar, Tillsammans, Nytänkande, Ansvar, Respekt och Kunden i Centrum.
Vi erbjuder
Hos oss på LloydsApotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att få LloydsApotek nå högre höjder, dagligen. Dessutom står vi inför en ombranding och har sedan sommaren 2021 nya internationella ägare. I mars öppnade vi även upp för nya lagerlokaler i Järfälla, dit vi flyttat och expanderat vår e-handelsverksamhet. Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern.
Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum.
För frågor om tjänsten, kontakta E-Commerce Manager, Tobias Hanner; tobias.hanner@lloydsapotek.se
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver företaget ca.75 fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. LloydsApotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
LloydsApotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad. CEPD grundades 2008 och är en erfaren och kunnig hälsovårdsaktör med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna. CEPD förvaltar den femte största apotekskedjan i Europa med över 1300 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Apotekschef Solin Chami
(+46) 738-255 714
Apotekschef Martina Nilsson
076-7983165
Apotekschef Magnus Fagerholm
(+46) 70-271 51 68
Regionchef Mattias Jacobsson
(+46) 70-940 04 63
Apotekschef Erik Hartgerink
(+46) 767983176
Regionchef Daniel Rahmstrid
(+46) 73-8255732
Apotekschef Lars Stenseke
(+46) 0510-306300
Apotekschef Susanne Malmberg
(+46) 072-246 51 14
Apotekschef Mehija Dzihic
(+46) 076-798 31 75
Apotekschef Christina Ljungberg Persson
(+46) 346888190

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LloydsApotek
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Verkstadsgatan 6d
None

Postadress

Verkstadsgatan 6d
Kalmar, 39239

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024