OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av RUAG Ammotec Sweden söker AxÖ Consulting en supply chain manager inom ammunition.
Här finner du en arbetsplats som kombinerar det lilla företagets familjära stämning med koncerntillhörighet och internationella inslag. Som medarbetare kan du förvänta dig ett roligt jobb, korta beslutsvägar och högt i tak. Om du har erfarenhet av liknande arbete samt gillar jakt, sportskytte och outdoorlivet kommer du att trivas i hos RUAG.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om RUAG Ammotec Sweden
RUAG Ammotec Sweden AB är idag en av Sveriges ledande distributörer av jakt- och skytteprodukter. Sortimentet utvecklas kontinuerligt och man vässar därmed ständigt sitt erbjudande till marknaden. RUAG erbjuder Sveriges mest kompletta utbud av ammunition, vapen, optik, tillbehör och konfektion, från en rad kända leverantörer.
Läs mer på www.ruag-ammotec.se
RUAG erbjuder:
RUAG distribuerar produkter från kända leverantörer som Merkel, CZ, Fair, Steyr, Leupold, Hausken, Anschütz, Muck med flera. Den ammunition som du kommer att arbeta med tillverkas under kända varumärken som Norma, RWS och GECO. RUAG är en flexibel arbetsplats med högt i tak, där kunden alltid står i fokus. Att vara serviceminded och prestigelös är en självklarhet för alla som jobbar RUAG. Som anställd är det frihet under ansvar som gäller i en nischad bransch.
Arbetsbeskrivning
Detta är en nyinrättad tjänst hos RUAG där arbetet innefattar ansvar för såväl anskaffning som lagerstyrning av artiklar från RUAGs egna fabriker (ca 100 msek/år). I denna roll har du löpande kontakt med våra fabriker lokaliserade i Tyskland och Åmotfors i Värmland.
Som supply chain manager samarbetar du med säljavdelningen och identifierar behov och efterfrågan på produkter. Utöver detta förser du interna fabriker med prognoser samt hanterar alla nödvändiga tillstånd och licenser som krävs för import, lagerhållning och försäljning av ammunition. Du kommer också att föreslå kampanjer till säljavdelningen samt ta emot information om nya produkter från Category Managers och föra denna information vidare internt till säljarna. I rollen ingår ett övergripande ansvar för affärssystemet SAP samt ansvar för artikeldata inom eget sortiment.
Som Supply chain manager ingår du i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker tjänsten har mycket goda kunskaper i SAP eller liknande RPM-system. Därutöver har du mycket goda kunskaper i Excel samt innehar arbetslivserfarenhet från liknande roller. För att lyckas i rollen bör du även behärska svenska såväl som engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har utbildning eller relevant erfarenhet av logistik och lagerstyrning.
Som person är du bra på att kommunicera och bygga framgångsrika och långsiktiga relationer med människor på olika nivåer i olika sammanhang. Du har också förmågan att arbeta effektivt såväl som självständigt och du vet hur du ska prioritera ditt dagliga arbete. I rollen som supply chain manager är du dessutom duktig på att analysera data, trender och prognoser och kombinerar detta med ett resultatorienterat tänkesätt.
Information om ansökan
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olle Öijen, på telefonnummer 079-337 33 17. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Placeringsort: Karlskoga. Vissa resor kan förekomma i tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.