Supply chain manager som ser helheten till Maxam

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Supply chain manager som gillar att se helheten.

Vår historia går tillbaka till 1872 då Alfred Nobel grundade vad som idag är Maxam. Vårt primära mål är att vart och ett av våra affärsområden skall erbjuda de bästa produkterna och tekniska stödet som finns tillgängligt.

Ansträngningar, arbete och engagemang har fört oss till vad MAXAM är idag: ett internationellt företag som består av 72 företag som är organiserade i sex affärsområden och 10.300 kollegor, varav 8.000 arbetar utanför Spanien på platser i var och en av de fem kontinenterna.

MAXAM är en dynamiskt och företagsam organisation, en pionjär inom användningen av expansionsenergi och ledande i Europa inom produktion och distribution av sprängämnen och initieringssystem för gruv-, bygg-och anläggningsindustrin.

Arbetsbeskrivning
Hos Maxam har du en möjlighet att verka i en internationell koncern och arbeta med kunder i hela norden. I din roll kommer du ansvara för att flödet av produkter in till Maxam och ut till våra kunder fungerar fint. Du och ditt team hanterar planering, inventarier, inköp, import och logistik.
Du är bra på att se helheten och att hitta strategiska lösningar på logistik problem. Du grundar dina beslut på fakta och är duktig på implementera lösningar via projekt.
Ditt team består av 3 specialister idag och tillsammans arbetar ni med logistik flödets olika delar i hela Norden. Ni reser en del för att träffa leverantörer och produktions enheter i Norden.
Bland arbetsuppgifterna i övrigt är att arbeta med prognoser och rapporter för den Nordiska marknaden. Du är duktig på att motivera ditt team att organisera arbetet för bra effekt.
I tjänsten kommer det ingå resor inom de nordiska länderna. Du kan ha din arbetsplats i Enköping eller i Stockholm.

Vem är du?
Du har arbetat med supply chain / Logistik i minst fem år och du har tidigare lett personal. Vi tror att du har en utbildning inom ekonomi, logistik eller är ingenjör.
Som person beskrivs du som strukturerad, driven och med humor. Du är bra på att se helheter och hitta små förbättringar. Du trivs, och kommer bäst till din rätt, när du utmanas och får användning av din lösningsorienterade sida. Din svenska och engelska – såväl skriftligen och muntligen är god. Om du talar spanska så är det en merit men inget krav.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Maxam Skandinavien AB med Experis. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult John Johansson på Experis via Daniel.pettersson@se.experis.com. Urval kommer att ske efter ansökningstidens slut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 april 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024