OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Får du energi av att jobba i en kultur som är öppen och föränderlig?
Har du erfarenhet av logistik och ledarskap inom retail?
Drivs du av analys och snabb förbättring kopplat till dito?
Då ska du söka tjänsten som Supply Chain Manager där du tillsammans med sex medarbetare driver och utvecklar en av Cerveras viktigaste avdelningar.
Bakgrund
Cervera är branschens ledande detaljist och har de senaste åren vuxit kraftigt, inte minst genom mångdubbling av sin e-handel. Fokus framåt är tydligt- att fortsätta vara ledande med ett supervasst omnikanalstänk samt växa på befintliga och nya marknader. Sortimentet, som idag består av drygt 20 000 artiklar, kommer fortsätta byggas på och självklart blir Supply Chain ett av de viktigaste områdena både för att bibehålla befintliga kunder och möjliggöra fortsatt expansion.
Rollen
Som Supply Chain Manager blir du en nyckelperson i Cerveras fortsatta utveckling och en del av bolagets ledningsgrupp.
Du leder utvecklingen av logistikfunktionen tillsammans med interna resurser och externa leverantörer. Du kapacitetsplanerar dagliga operationell verksamhet och har löpande uppföljning av logistikavtal. Du har resultatansvar för logistikverksamheten inklusive lagerhållningen och behöver engagera dig i alla enheter: onlinebutikerna, de fysiska butikerna samt centrallagret.
Två prioriterade utvecklingsområden som redan är identifierade är: förpackningsteknik och transportoptimering inom B2C-flödet. Som en del av Homebrands-koncernen strävar Cervera efter att harmonisera både processer och IT-system under de närmaste åren, vilket självklart kommer få stor påverkan även på arbetet inom Supply Chain.
Tjänsten är placerad på Cerveras huvudkontor i vackra lokaler på Östermalm i Stockholm med möjlighet att jobba delvis på distans.
Vem är du?
Givet komplexiteten i rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet av liknande roller, gärna inom retail och/eller e-handel. Vi ser att du har en akademisk examen gärna med inriktning logistik/ inköp. Din analytiska förmåga är som sagt mycket god och du har en vilja att ständigt förbättra och utveckla.
På Cervera är teamkänslan stark så din samarbets- och kommunikationsförmåga samt självinsikt är mycket hög. Som ledare är du handlingskraftig, men också lyhörd och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och människor.
Du tycker om att vara en del av en helhet som skapar förutsättningar för våra butiker och vår kundservice att fortsätta ligga i framkant med varu- och nyhetsflöde. Sist men inte minst har du en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Om Cervera
Cervera är en del av den norska koncernen Home Brands, en stark nordisk spelare som erbjuder kvalitetsvaror till hemmet med fokus på kök och matsal. Ambitionen är att inspirera, utmana, förenkla, vässa och förbättra. Cervera säljer online i Sverige, Norge och Finland samt i ett 70-tal butiker runt om i Sverige.
Läs mer om Cervera
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Aliby. Vill du veta mer kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rebecka Modahed rebecka.modahed@aliby.se alt 073-501 23 21 eller Eric Mannheimer på 0706-29 68 08 alt eric.mannheimer@aliby.se.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Urvalet sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!