Supply Chain Manager till AstraZeneca

Supply Chain Manager till AstraZeneca

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Supply Chain Manager för kliniska prövningar av läkemedel till AstraZeneca i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2023 och tjänsten sträcker sig ett år fram med möjlighet till förlängning.

Sök tjänsten redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Vill du använda din kunskap om planering och supply chain för att leda kliniska leveranser för din portfölj av globala kliniska studier? Med ständiga nya produkter och lanseringar har det aldrig funnits en bättre tid att gå med i Global Clinical Supply Chain och forma vår framtid med ett betydande bidrag till livsförändrande läkemedel.

Vi har en spännande möjlighet för dig inom supply chain att ansluta sig till vårt Clinical Study Supply Chain-team i Göteborg, Sverige. Detta är en nyckelroll inom vårt kliniska tillverknings- och leveransteam, och vi ser till att mediciner från kliniska prövningar är tillgängliga i rätt kvalitet, i rätt kvantitet vid rätt tidpunkt för varje patient som deltar i AstraZenecas prövningar över hela världen. Vårt mål är att aldrig missa en patient.

Inom Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) är vi bron som förvandlar framåtblickande vetenskap till verkliga läkemedel som hjälper miljontals människor runt om i världen. Vi arbetar över hela värdekedjan, tillverkar och levererar aktiva ingredienser, formuleringar och anordningar som krävs för att stödja nya läkemedel – från tillbehör för användning i tidiga toxikologiska studier och kliniska prövningar till att utveckla tekniken för att säkerställa att läkemedel kan skalas upp för kommersiell tillverkning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna roll kommer du att projektleda designen, planeringen och uppsättningen av studiens leveranskedja för att säkerställa att kliniska läkemedel levereras i tid. Du kommer också att leda ett tvärfunktionellt team som möjliggör kontinuerlig dialog med både interna och externa partners om krav på studiedesign och tillhörande förändringar som kan påverka studiens leveranskedja.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta:

• Projektleda leveransen av kliniska produkter effektivt och konsekvent, och input till balansen mellan kostnader och eventuella risker att leverera.
• Säkerställa effektiv kommunikation med projektteam och nyckelpartner i ett globalt nätverk.
• Stödja riskhantering av enskilda studier med proaktiv minskning av risker som potentiellt påverkar kvaliteten eller leveransen av produkter.
• Ta ansvar för lagerhantering inklusive eventuell omarbetning och återkallelser, förlängning av hållbarhet och hantering av utgångsdatum, eller lagerförstöring.
• Hantera Interactive Response Technology-systemet (IRT) för att genomföra efterfråge- och utbudsplanering.
• Arbeta inom GMP Quality Management Systems för att säkerställa att du aktivt hanterar eventuella avvikelser, reklamationer och förändringskontroller.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll behöver du vara en snabblärd, självgående och bekväm med att arbeta i en FoU-miljö med högt tempo. Du behöver vara en samarbetsvillig lagspelare, flexibel och ha en stark förmåga att kommunicera, planera och lösa problem.

Viktigt för rollen;
• Kandidatexamen inom ett vetenskapligt eller affärsmässigt ämnesområde eller motsvarande erfarenhet.
• Erfarenhet inom en supply chain-miljö eller läkemedelsindustrin.
• Holistisk kunskap om end-to-end supply chain-aktiviteter.
• Erfarenhet av efterfrågeplanering och prognoser samt riskidentifiering och hantering.
• Erfarenhet av att driva projekt.
• Stark förmåga att påverka, förhandla och lösa problem, över geografiska och kulturella gränser.
• Mycket god kunskap av engelska i tal och skrift.
• Duktiga IT-kunskaper med förmåga att anpassa och arbeta i skräddarsydda flera system.

Önskvärt för rollen
• Medvetenhet om GMP (Good Manufacturing Practice) och GCP (Good Clinical Practice)
• Kunskap om kliniska utvecklingsprocesser relevanta för försörjning av kliniskt material.
• Kunskap och förståelse av LEAN.
• Erfaren av att hantera kvalitetshändelser (avvikelser, ändringskontroller, klagomål)

Om verksamheten
Vi på Poolia genomför varje år tusentals rekryterings- och konsultuppdrag till våra kunder, som både är privata företag och verksamheter inom den offentliga sektorn. Det finns med andra ord stor chans att du hittar ditt nästa drömjobb här hos oss.

Om AstraZeneca:
AstraZeneca är ett av världens ledande läkemedelsföretag. Vi fokuserar på forskning, utveckling, tillverkning och marknadsföring av receptbelagda läkemedel och bioläkemedel inom viktiga hälsovårdsområden. Vi förvandlar goda idéer till effektiva läkemedel för att förbättra patienters hälsa och livskvalitet över hela världen. Vi är dessutom mer än ett av världens ledande läkemedelsföretag, på AstraZeneca är vi stolta över den företagskultur vi har som inspirerar till utveckling och samarbete. Vi strävar efter att vara ledande inom allt vi gör och vårt konkurrenskraftiga och flexibla belöningssystem är inget undantag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 29 november 2022

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024