Supply Chain Manager till EcoGuard i Örebro

Supply Chain Manager till EcoGuard i Örebro

Arbetsbeskrivning

Vi söker en inköpschef till framgångsrika EcoGuard i Örebro

Trivs du i en roll där du får arbeta med förbättringar och utveckling inom Supply Chain? Bra! Då kan Ecoguard vara platsen för dig! EcoGuard är ett företag som kan erbjuda dig en fartfylld resa med korta beslutsvägar inom ett teknikfyllt område där EcoGuard är det ledande bolaget på svenska marknaden idag.I rollen som Supply Chain Manager kommer du axla en bred roll med både ett strategiskt ansvar för inköp men även driva operativa frågor i tight samarbete med din avdelning som står inför en ny spännande framtid. Välkommen med din ansökan! Vi önskar att få ditt CV på engelska.

Ditt anställningserbjudande

Denna tjänst är placerad på EcoGuards huvudkontor i Örebro, i nyrenoverade lokaler på söder. EcoGuard har även kontor i Kista, Eskilstuna, Malmö, Göteborg och Norrköping. 

EcoGuard värdesätter god hälsa och du erbjuds därför ett generöst träningsbidrag samt möjlighet att träna på arbetstid. Varje dag erbjuds gemensam frukost och på tisdagar finns en stående Padeltid på Backahallen. EcoGuard har självklart kollektivavtal samt företagshälsovård!

Värdeord är: Respekt, Kundfokus, Kul på jobbet och Engagemang.

Dina arbetsuppgifter

Rollen innebär personalansvar för orderavdelning och lager med totalt 5-6 medarbetare. 

I din roll kommer du att:

• Ansvara för leverantörer i följande områden: Strategiskt inköp, avtalsförhandlingar, offertförfrågningar, prisförhandlingar samt hantering av störningar i leverans.
• Säkerställa att leverantörsavtal efterlevs.
• Upphandling och kvalitetssäkring av nya leverantörer.
• Hantera och ansvara för att in- och utpriser är korrekta och följer lagda riktlinjer.
• Utforma och bibehålla inköps- och prognosprocessens alla steg.
• Utveckla och leda lagerverksamheten och processer som inkluderar inleveranser och skeppning.
• Ansvara för orderavdelningen samt för Supply Chain Management.
• Delta i utvecklingsprojekt av ny eller befintlig produkt och säkra komponenttillgång, ledtider m.m.

Värt att veta

EcoGuard söker dig som vill vara med och bidra med ditt engagemang och din kunskap för att driva utvecklingen framåt. Om du har ett intresse för internationella affärer och att knyta varaktiga och stabila samarbeten samt lockas av att arbeta i ett bolag med stark teamkänsla och stort fokus på kundvård kan EcoGuard vara platsen för dig.

På EcoGuard finns möjlighet att arbeta hemifrån, men ser dock gärna att huvuddelen av ditt arbete utförs på kontoret då tjänsten innebär personalansvar.

Våra förväntningar

För att lyckas i din roll önskar vi att du har relevant utbildning och flera års erfarenhet inom inköp av elektronik eller liknande inköp samt lager och Supply Chain Management. Du är en trygg ledare med tidigare erfarenhet av ledarskap. Om du har tidigare arbetat på ett företag med stark tillväxt så kommer du väl förberedd till det "lilla, stora företagets" möjligheter och utvecklingsområden. Det är ett krav att ha arbetat i ett internationellt företag samt att vara flytande i engelska i tal och skrift. Tjänsten innebär en del resor i Europa.

Utöver detta kommer du trivas utmärkt med på EcoGuard om du är lyhörd, prestigelös, resultatinriktad, analytisk och serviceinriktad. Då rollen innebär interaktion med många kontaktytor inom EcoGuard behöver du vara pedagogisk, kommunikativ och ha god social förmåga samt vara lyhörd i ditt sätt att bemöta kollegor.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 21 december 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024