OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en Supply Chain Manager med ansvar för inköp och internlogistik till Fujirebio Diagnostics i Göteborg. Har du utbildning inom logistik och inköp och tidigare erfarenhet av inköpsarbete inom life science eller kemiteknik? Då kan vi erbjuda dig en bred roll med både operativa och strategiska inslag på ett framgångsrikt bioteknikföretag med kunder över hela världen.
Fujirebio Diagnostics är ett världsledande bioteknikföretag som utvecklar, producerar och kommersialiserar In-Vitro diagnostiska produkter.
Huvudkontoret ligger i Malvern, Pennsylvania och ingår i H.U. Group Holdings, ett ledande bolag inom hälsosektorn noterat på Tokyo Stock Exchange.
Den svenska delen av verksamheten, Fujirebio Diagnostics AB, ingår i koncernen sedan 2006 och startades ursprungligen under 80-talet som en spinn-off från Göteborgs Universitet. Idag finns 60 medarbetare i Göteborg samt ett tiotal vid dotterbolaget i Beijing. Kunder är sjukhus och forskningslaboratorier över hela världen och man är även partner till flertalet av världens ledande diagnostikföretag. Läs gärna mer på hemsidan: www.fujirebio.com.
Om rollen
Som Supply Chain Manager på Fujirebio kommer du att ha en bred roll med varierande arbetsuppgifter där du ansvarar för inköp och internlogistik på företaget. Tjänsten är nyinrättad och ingår som ett viktigt led i företagets satsning på tillväxt och framtida utveckling. Rollen innebär att du kommer att ha löpande kontakter med leverantörer och ansvara för inköpsprocessen, vilket också inkluderar ett brett kontaktnät med intressenter både internt och externt. I dina uppgifter ingår att ansvara för att leveransvillkor och priser gällande råvaror är aktuella, samt att det vid behov finns godkända inköps- och serviceavtal. Du ser också till att allt arbete sker i överensstämmelse med GMP, etablerade kvalitetsstandarder och FDAB:s kvalitetssystem.
Som Supply Chain Manager rapporterar du till Director of Manufacturing på Fujirebio.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Upphandling och reklamationshantering av råvaror och laboratoriematerialKontroll och attest av leverantörsfakturorAktivt leverantörsarbete, uppföljning och utveckling av leverantörer samt kvalificering av nya Initiera och upprätthålla kontakt med leverantörer, förhandla priser och kommersiella villkorFölja upp, utveckla och dokumentera inköpsprocessen för att säkerställa interna och externa krav (interna rutiner, GMP, ISO-standard)Ansvara för underhåll av lagerhållning och produktregister i företagets affärssystem inklusive lagerhållningsprocessen och inventering av inköpt material, halvfabrikat och färdigvaror.Prognostisering och planering av framtida inköpsbehovStödja utveckling- och produktionsavdelningen med val av leverantörer och inköp av kemikalier, serviceuppdrag, instrument och utrustningUtveckla processer inom materialplanering för att optimera lagerhållning av artiklar samt bidra med supply chain-kompetens inom materialplanering och affärssystemutveckling
Erfarenhet och kompetens
För att bli aktuell för tjänsten krävs att du har en utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi gärna på högskole- eller universitetsnivå, alternativt motsvarande kunskaper förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Därtill krävs minst tre års relevant arbetserfarenhet. Branschvana inom life-science eller kemiteknik (tex. medicinteknik, bioteknologi, läkemedel) är ytterligare ett krav och helst ser vi också att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en verksamhet styrd av regulatoriska krav och kvalitetssystem. Självklart behärskar du engelska och svenska flytande i tal och skrift.
Du har en god förmåga till strategiskt tänkande och planering och har inga svårigheter att hantera komplexa frågeställningar. Kommersiell förståelse är viktigt för rollen liksom god samarbetsförmåga. Du känner stort engagemang för ditt arbete, är noggrann och har känsla för kvalitet. Som person står du stadigt med fötterna på jorden och har en ödmjuk inställning till dina medmänniskor.
Ansökan
Du är välkommen att skicka in din ansökan via vår hemsida på: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Uppdragen tillsätts löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Olof Widmark, 070 786 80 99.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.