OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hager är en ledande leverantör av system, lösningar och tjänster inom elinstallation. Utbudet sträcker sig från eldistribution och kanalisation till strömställarsystem och smart fastighetsautomation för installation i bostäder och kommersiella fastigheter.
Hager är ett familjeföretag som idag har över 11 500 anställda världen över. Vi är övertygade om att ett proaktivt arbete med hållbarhet är avgörande för att vara framgångsrika både idag och imorgon. Vi investerar i våra anställda och deras kompetensutveckling samt arbetar aktivt med vårt ekologiska fotavtryck genom att utveckla processer och lösningar som är mer energieffektiva.
I Sverige är vi 48 anställda med huvudkontor i Mölndal.
Då nuvarande Supply Chain Manager går vidare mot nya utmaningar efter många år på Hager söker vi en ersättare som tar ansvar för att leda och utveckla logistikverksamheten.
Supply Chain funktionen verkar som en hubb mellan Hagers svenska lager, som ligger hos en logistikpartner, och koncernens centrallager i Tyskland och Frankrike. Från logistikpartnern levereras produkter till grossistpartners och övriga kunder i Sverige. I den här rollen har du ett stort kontaktnät - grossisternas inköpsorganisation, koncernens nätverk inom supply chain samt dialogen med logistikpartnern som har distributionsuppdraget. Du medverkar i kundprojekt och samverkar med flera delar av organisationen för att säkerställa en hög kvalitet och kundservice.
I ditt ansvarsområde ingår att driva supply chain-arbetet samt utveckla samarbetet med stora grossistkunder och övriga leverantörer. Du förväntas leda och genomföra förbättringar i verksamheten, samarbeta med andra funktioner för gemensam framgång och bidra med logistik- och inköpsrelaterade synpunkter vid projektutformning.
Rollen är en del av och bidrar till ledningsgruppen, rapporterar till VD och samarbetar nära en supply chain specialist inom koncernen.
För den här tjänsten söker vi dig som har några års erfarenhet av helhetsansvar för logistik och inköp där du arbetat med utveckling av supply chain området. Du har troligen varit del av en stor organisation och har erfarenhet av arbete på Europanivå. Partnersamarbete, projektrelaterad försäljning och ledning av ett mindre team är delar du är van vid. Du har en god logisk förmåga, är strukturerad, framåtlutad, öppen och socialt driven.
Känner du igen dig i beskrivningen ovan är du välkommen att ansöka via maquire.se senast den 13 februari. Om du har frågor, kontakta Maria Hörnestam 076-338 76 46 eller Åse Torbjär Granath 076-338 87 97.