Supply Chain Manager till internationellt bolag i Västerås

Supply Chain Manager till internationellt bolag i Västerås

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren och engagerad Supply Chain Manager för ett spännande uppdrag hos vår kund i Västerås.

• Omfattning: heltid
• Start: senast 2024-06-17
• Längd: till och med 2025 01 31, med möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag, du kommer att bli anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta ute hos kunden i Västerås.


Om tjänsten
I denna roll kommer du att arbeta som chef för avdelningen för Materialplanering. Du kommer att leda och utveckla en grupp bestående av 11 personer som tillsammans säkerställer materialtillgängligheten i produktionen, hanterar tullfrågor samt transport- och logistikfrågor.

Avdelningen hanterar dagligt samarbete och inköp mot leverantörer och ansvarar för att säkerställa materialtillgängligheten i produktionen genom att bevaka leveranser samt identifiera, hantera och förebygga materialbrister.

Utöver detta ansvarar avdelningen även för att säkerställa efterlevnad av tullagstiftningen kopplat till importer och exporter samt för inköp av förpackningsmaterial, transporter och extern lagring (samt bevaka fabrikens intressen i globala transportavtal.


Vem är du?
Vi söker dig som har:
• en tidigare chefsbakgrund
• erfarenhet inom inköp eller närliggande område med intresse för inköpsprocesser
• universitetsutbildning, företrädesvis med inriktning mot inköp, logistik, teknik, ekonomi eller kvalitet
• goda kunskaper i Excel och grundläggande förståelse för SAP
• mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person ser vi att du är resultatinriktad, analytisk och har en god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta i en global kontext, med affärssamarbeten och förhandlingar med externa leverantörer.

Stämmer detta in på dig? Är du redo att ta dig an nya utmaningar och leda spännande projekt? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2024
  • Ansök senast: 6 juni 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


18 december 2024