Supply Chain Manager till Jordelit

Arbetsbeskrivning

Jordelit grundades 1979 och sedan 2017 ingår Jordelit i Green Landscaping-koncernen. Jordelit drivs som ett fristående dotterbolag inom Green-koncernen, under eget namn och varumärke. Samarbetet ger ökad kundnytta och möjlighet att skapa nya kombinationer av service och produkter inom grönyteskötsel. Sortimentet består av ex. gödsel, gräsfröer, vätmedel, bakterier, svampar, linjeringsfärg, linjeringsmaskiner, spridare, sprutor och fordon. Tillsammans med leverantörerna jobbar vi för att alltid ligga längst fram i produktutvecklingen och vi är ständigt på jakt efter produkt- och kunskapsnyheter. Jordelit har ca 20 anställda och sitter i moderna lokaler vid Gamla Almedals fabriker i Mölndal, tillsammans med några av systerbolagen i koncernen. Landscaping Group är Sveriges ledande aktör inom utemiljöbranschen. Gruppen är verksam i stora delar av Sverige och erbjuder ett komplett utbud av tjänster inom skötsel, anläggning och expertuppdrag. Antalet anställda är cirka 1200 personer och förväntad omsättning för 2022 är cirka 4 miljarder. Läs mer på www.jordelit.se och www.greenlandscaping.se

ROLLEN
Som Supply Chain Manager har du ett ansvar för att utveckla och effektivisera varuförsörjningen för Jordelits samtliga produktområden. Det är en bred roll som omfattar samarbeten i hela kedjan från kund, sourcing, till leverans (S&OP processen). Du har ett personalansvar för 4 personer vilka arbetar inom Inköp transportplanering och lager. Supply Chain är för oss ett strategiskt viktigt område och berör som sagt stora delar av företaget varför rollen internt kommer att ha flera olika intressenter. Området utvecklas ständigt drivet av kundinsikter och behov vilket ställer stora krav på snabbhet, flexibilitet och ständigt nytänkande. Tjänsten är både operativ som strategisk och rollen är placerad på huvudkontoret i Mölndal, Göteborg och du rapporterar till VD.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

• Ansvara för att rätt produkt till rätt kvalité levereras i rätt tid.
• Ansvara för att inköp, leverantörsutveckling, lagerföring och leverans sker effektivt och i linje med verksamhetens mål, strategier och processer
• Utveckla, planera och leda arbetet för att effektivisera och optimera flödet från våra leverantörer/producenter i Europa till vårt lager eller direkt till kund
• Leda utvecklings- och förändringsarbetet för ständiga förbättringar enligt Lean-principen
• Främja en stabil och förtroendeskapande arbetsmiljö
• Kontinuerligt coacha, stödja och motivera dina medarbetare
• Följa upp och utvärdera verksamheten mot uppsatta mål
• Delta i budget-, prognos- och resultatuppföljning

KVALIFIKATIONER
Som Supply Chain Manager är det viktigt att du är affärs- och resultatorienterad med ett genuint intresse att förstå kundens behov. Du behöver vara strategisk och analytisk i tanken samtidigt som du behöver vara konkret i det operativa arbetet och i ledarskapet. Du har en hög social kompetens och motiveras av att utveckla människor, processer och verksamheter för att skapa större kundnytta. Du har vanan att se helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva verksamheten framåt. Du har en relevant eftergymnasial utbildning, gärna på högskolenivå och du har haft en för tjänsten relevant roll. Du har förmågan att arbeta operativt som strategiskt och förstår att synlighet och deltagande i den dagliga driften är en förutsättning för att bygga ett framgångsrikt team. Du har arbetat med processeffektiviseringar inom ”inköp till leveransprocess”. Du har mycket goda IT-kunskaper och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

PERSONLIGHET
Som person är du strukturerad, noggrann och analytisk och du drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget som är under tillväxt. Du är en teammänniska som är serviceinriktad och skapar med lätthet engagemang och motivation hos människor omkring dig.

ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709861 johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024