Supply Chain Manager till växande industripartner

Arbetsbeskrivning

Supply Chain Manager till växande industripartner
Vi söker nu en Supply Chain Manager med utbildning inom produktionsplanering, materialplanering och/eller logistik. Du har minst 3 års relevant erfarenhet och med fördel också som ledare. Vår kund är en växande industripartner med huvudkontor i Göteborg men anläggningar runtom i världen. Uppdraget startar enligt överenskommelse och pågår i 6 månader med chans till förlängning/övergång till kund. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid, för start enligt överenskommelse och uppdrag i 6 månader (med chans till förlängning/övergång till kund).

Arbetsbeskrivning:
Vår kund är en viktig partner till fordonsindustrin och tillhandahåller såväl standardprodukter som kundanpassade lösningar. Huvudkontoret ligger i Göteborg men anläggningar finns runtom i världen. Förutom produktion så står man också för teknisk utveckling liksom kompetens inom logistik och material. Som Supply Chain Manager har du övergripande ansvar för att rätt material finns på rätt plats och i rätt volym. Du sitter i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Dina arbetsuppgifter:

• Materialplanering, flödes- och hemtagningsoptimering. Du svarar för uppföljning av ledtidsutveckling liksom att allt material följt givna processer innan leverans sker till kund.
• Personalansvar (för avdelningarna support, materialplanering och lager) där medarbetarsamtal och kompetensutveckling av medarbetarna ingår.
• Avdelningsmöten. Du leder och sammankallar avdelningsmöten, ser till att revisioner genomförs liksom du konterar frakt- och legofakturor.
Som Supply Chain Manager hos oss så kommer du bland annat att mätas på lagervärdesutvecklingen liksom på inventeringsutfall, leveransprecision och kundtillfredsställelse.

Kvalifikationer:
För att bli aktuell i rollen så behöver du en akademisk utbildning som civilingenjör med inriktning mot produktions-/materialplanering, logistik eller motsvarande liksom minst 3 års relevant erfarenhet där du under minst 1 år varit i arbetsledande ställning. Du har god förståelse för flöden, tekniskt intresse och systemvana. Eftersom du arbetar i såväl nationella som internationella sammanhang förväntas du kunna både svenska och engelska.

Som person är du professionell och målorienterad. Vi tror att du ser olika processer värde för företagets helhet liksom du har förmåga att utveckla det som kan göras bättre. Du är troligen bekant med ständiga förbättringar och gillar att arbeta strukturerat. Hos vår kund gäller laget före jaget, så att du gillar teamarbete är givet. Är du dessutom bra på att skapa en såväl kreativ som positiv arbetsmiljö? Då kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-04-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 17 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024