Supply chain Material Requirement Planner (MRP), Zoegas

Supply chain Material Requirement Planner (MRP), Zoegas

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för logistik, planering och administration? Vill du arbeta med en av de viktigaste delarna av Zoegas värdekejda, råkaffets väg från ursprung till produktion? Då kan tjänsten som MRP Planner Zoegas Fabrik vara något för dig. Tjänsten är ett föräldrarvikariat till och med 31 okt 2022.
Placeringsort: Helsingborg


Vi erbjuder:
Som MRP planner blir du en del av Zoegas Supply Chain avdelning. Teamet består av 5 personer där du rapportera till Supply chain supervisor och arbetar nära med andra avdelningar inom och utanför Zoegas fabrik.
Arbetet innebär:
• Koordinera daglig drift av logistik kopplat till Zoegas råvaror
• Ansvara för ankomst av råkaffe, förtullning och övrig administration
• Planera transporter mellan hamn-lager & lager-fabrik
• Planera och säkersälla tillgänglighet på råvaror för våra produktionsbehov
Dina utmaningar:
Som Materials requirement planner genomför du den administration som krävs för mottagning och klargörning av råvara för vår produktion på Zoegas fabrik och balansera tillgänglighet på råvara mot lägsta möjliga kostnad i logistikhantering.
Rollen har en kombination av arbetsuppgifter som kräver noggranhet och hög kvalitet samtidigt som förutsättningar kan ändras på kort varsel vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att identifiera orsakssamband och förekomma problem.
Du har daglig kontakt med personer både inom och utom företaget.
Dina erfarenheter och kvalifikationer:
• Du har minst gymnasieutbildning
• Vi tror att du har god datorvana inom Microsoft Office, framför allt i Excel
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Koncernspråket är engelska
Följande är meriterande:
• Erfarenhet av arbete i SAP
• Erfarenhet av förtullning och administration
• Om du har erfarenhet av att arbeta med logistikflöde
• Om du har arbetat med uppföljning och planering av lagernivåer, inköp/avrop eller orderhantering mot kund
Dina egenskaper:
Till denna roll söker vi dig som som har god förmåga att strukturera ditt arbete, sammanföra och analysera information från flera olika källor.
Du besitter en stark ansvarskänsla för slutresultatet av dina arbetuppgifter och drivs av att nå uppsatta mål för förbättringar inom ditt eget arbetsområde.
Du trivs att arbeta med uppgifter självständigt men är även bra på att interagera med andra. Du är en stark kommunikatör med en förmåga att göra dig förstådd. Vi tror att du är bra på att skapa och bibehålla realationer samt förtroende internt/externt inom Nestlé.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 15 november. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Supply chain supervisor, Marielle Johansson 0706-034063.
Vill Du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Vi ser fram emot att höra av dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office HBG HELSINGBORG
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 15 november 2021

Postadress

ÄNGELHOLMSVÄGEN 25
HELSINGBORG, 25007

Liknande jobb


Reservdelsinköpare

Reservdelsinköpare

20 november 2024

Analytiker inom inköp

Analytiker inom inköp

20 november 2024

Strategisk Inköpare

Strategisk Inköpare

20 november 2024

20 november 2024