Supply Chain Outbound Planner till Rusta - Vikariat

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom ekonomi eller logistik och vill vara en del av Rustas utveckling? Är du noggrann, effektiv och trivs i en roll där du bidrar med arbetsglädje och effektivitet inom logistiska flöden? Då kan du vara den vi söker!
Rusta är en framgångsrik detaljhandelskedja sedan 1986 med ca 184 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Företagets affärsmodell bygger på enkelhet i verksamheten, centrala inköp utan mellanhänder och effektiv distribution. Vi har idag över 3000 anställda och huvudkontor i Upplands Väsby. Till huvudkontoret söker vi nu en Outbound Planner som vill vara med och bidra till att säkra tillgängligheten av varor i Rustas butiker. I rollen kommer du att ingå i ett team som består av 9 personer där du rapporterar till Outbound Planning Manager. Som Outbound Planner blir du en viktig del av Rustas Supply Planning organisation som ansvarar för varuförsörjningen av hela sortimentet till alla varuhus.
I rollen som Outbound Planner arbetar du huvudsakligen med att planera, följa upp och säkerställa påfyllnad av varor till Rustas varuhus. Du deltar aktivt i sortimentsrevideringar för att säkerställa effektiva in- och utfasningar av artiklar i varuhusen. I rollen arbetar du med följande arbetsuppgifter:

· Säkra att påfyllet fungerar optimalt och att vi kan hålla en hög servicegrad och varutryck för hela sortimentet i alla Rustas varuhus
· Säkra en effektiv infasning av nya artiklar: rätt vara, i rätt volym, på rätt dag i rätt varuhus. Du ska även genomföra nödvändiga analyser för att säkra en effektiv in- och utfasning av sortimentet i varuhusen med framtagning av nödvändigt underlag för beslut
· Hålla i operativa möten tillsammans med övriga delar av organisationen och kommunicera och driva viktiga Supply Planning frågor
· Vara drivande i att skapa gott samarbete och supportera interna avdelningar och varuhusen vid påfyllnadsfrågor och strategier
Detta är ett visstidsuppdrag med start omgående och löper tom årsskiftet med chans till förlängning. Arbetsplatsen är på Rustas huvudkontor i Upplands Väsby. För denna tjänst tillämpas vanliga kontorstider 08.00-17.00 med flex och en introduktion vid uppstart.
Detta söker vi:
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi, logistik eller inköp, alternativt har erfarenhet från likande roll sedan tidigare. Har du god förståelse för varuförsörjning och butiksarbete är detta meriterande. För att passa in i rollen besitter du en god systemvana och vana av att arbeta i Excel. Har du arbetat i systemet RELEX är detta meriterande för tjänsten. Som person är du analytisk, lösningsorienterad och noggrann då du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter med en förmåga att bryta ned komplexa frågeställningar. Vidare är du kommunikativ och har en god samarbets-och samordningsförmåga då du trivs i en roll med brett kontaktnät. Denna tjänst ställer krav på goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Rusta är ett företag med högt tempo och starkt engagemang. Därför söker vi dig som trivs i en flexibel och föränderlig miljö där du är självständig, prestigelös och affärsinriktad.
Passar beskrivningen in på dig? Skicka din ansökan redan idag men senast söndag 15:e maj. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Viktoria Shakalina 073 073 53 71.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rusta
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 13 maj 2022

Postadress

Ulvsundavägen 193 B
BROMMA, 16867

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024