Supply Chain planner

Supply Chain planner

Arbetsbeskrivning

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner, Kyl och GDS. För oss handlar det om att ha branschens bästa kundvård, vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser och att driva ständig förbättring och utveckling på alla plan. Koncernen har en årlig omsättning om ca 33 miljarder SEK och ca 5 700 anställda. För mer information se vår hemsida www.ahlsell.se

 

 

Supply Chain planner
 

Vi söker nu en ”Supply Chain planner” till Division Retail med placering i Grästorp (alternativ ort kan diskuteras). Vi erbjuder dig ett intressant och utmanande arbete hos ett av Nordens största handelsföretag med goda utvecklingsmöjligheter i ett expansivt företag.

 

Om tjänsten

Som Supply Chain Planner är du ansvarig för att förutsäga kundernas köpbeteende och efterfrågan på våra produkter på nordisk nivå.

 

Ditt huvuduppdrag är att genom analys, uppföljning, processutveckling och systemoptimering skapa förutsättningar för ett effektivt och optimalt operativt inköpsarbete. Därigenom säkerställer du tillgängligheten på våra produkter. En annan del av uppdraget är lageroptimering på en strategisk nivå.

 

Om rollen

En viktig del i rollen är att skapa relationer. Du kommer att fungera som en länk mellan försäljningskanaler och operativt inköp och omvandla en djupgående analys av försäljningshistorik till en korrekt prognos som används för att säkra tillgängligheten av produkter för våra kunder i Norden.

 

Du kommer förvandla nordiska och nationella försäljningsplaner till prognoser på produktnivå genom att förutsäga när, var och i vilka kvantiteter produkterna kommer att säljas i våra B2C kanaler.

Du kommer att bidra till att bygga en smartare, smalare och mer kostnadseffektiv leveranskedja, vilket möjliggör tillgänglighet till lägsta möjliga kostnad.

 

Vi jobbar med affärssystemet Vivaldi och verktyget RELEX för demand planning. Erfarenhet och kunskap inom dessa system är meriterande.


Om dig

Som person är du målmedveten och förändringsbenägen. Vidare är du en driven lagspelare med god förmåga att samarbeta, ta initiativ och arbeta självständigt. Därtill krävs att du är stresstålig, flexibel och prestigelös.

 

Ansökan

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa till Operativ inköpschef Margareta Granlund, telefon: 0708-29 79 53.

 

Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan via knappen ansök nedan. Sista ansökningsdag är den 5 november 2021. Ansökan snarast då urval kommer att ske löpande, varför tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Douglas Hagberg, Försäljningschef VVS/Fastighet
026159031
Annelie Suneson, Butikschef

Mikael Lindgren, Säljledare Butik Syd
08-682 62 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ahlsell Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 5 november 2021

Besöksadress

Jönköping
None

Postadress

Liljeholmsvägen 30
Stockholm, 11798

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024