Supply Chain Planner

Supply Chain Planner

Arbetsbeskrivning

Vill du spela en nyckelroll i att säkerställa att leveranskedjan fungerar smidigt och effektivt? Vill du vara med på en tillväxtresa på ett modernt e-handelsföretag? Då är Miss Mary of Sweden rätt för dig!
 
Miss Mary of Sweden, tillverkare av damunderkläder av hög kvalitet och passform, grundades 1957 och har de senaste åren genomgått en omställning till modernt e-handelsföretag. Vi har kontor i Borås och Tallinn och våra produkter säljs i mer än 18 länder. Bolaget har under de senaste fem åren tredubblat sin storlek och vi planerar att fortsätta växa. För att lyckas med det söker vi nu ytterligare en Supply chain planner med fokus på produktionsplanering. 
 
Som Supply Chain Planner kommer din huvudsakliga uppgift vara att upprätthålla och optimera produktionsplaneringen för färdigvara och säkerställa att vi levererar mot forecast. I rollen ligger att övervaka lagernivåer och analysera kommande produktionsbehov, samarbeta med övriga avdelningar för att säkerställa korrekt planering och koordinering av försörjningskedjan samt identifiera och hantera eventuella risker för att kontinuerligt optimera processer och säkerställa effektivitet.
  
På Miss Mary är vi stolta över att äga hela värdekedjan, från det att en produktidé ser dagens ljus till att ett färdigt plagg skickas ut till kund. I den fas av tillväxt vi befinner oss i just nu ställs höga krav på att utveckla befintliga processer och få kontroll över hela värdekedjan, här ser vi att du som har eget driv, god analytisk förmåga och öga för siffor kommer kunna hjälpa oss att möta framtida krav från en snabbt växande E-Commerce försäljning. 
Som Supply chain planner kommer du ha en viktig roll i att säkra Miss Marys leveranslöfte och möta våra kunders högt ställda förväntningar. 
 
I rollen ingår bland annat; 
·         Beräkning, analys och implementering av parametrar för optimal produktionsplanering av färdigvarulager.
·         Utveckla användandet av vårt nyligen implementerade Planeringssystem
·         Ta fram rapporter och följa upp KPI;er för att säkerställa kundnöjdhet och effektivitet.
·         Delta i projekt för att säkra Miss Marys tillväxt.
 
Du kommer att rapportera till Supply chain planning Manager och arbeta tätt ihop med övriga delar av produktionsplanering, produktion, lagerdistribution och inköp. Du kommer att arbeta nära vår försäljnings- och produktorganisation för att säkerställa att supply chain levererar enligt prognos och förväntningarna från våra kunder. Teamwork och interna samarbeten är A och O.
 
För att trivas i rollen
För att trivas på Miss Mary of Sweden är det viktigt att du tycker om att arbeta i en affärsfokuserad miljö och platt organisation där du själv kan gå in med ambition och prestigelöshet och vilja att bidra till ett positivt och lösningsorienterat klimat. Du är analytisk och strukturerad och har förmåga att självständigt driva arbetet framåt med ett stort fokus på resultat. Du kommer att arbeta med kontaktytor mot flera funktioner i företaget varför det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga och trivs att arbeta nära dina kollegor och chef. 
En stor del av arbetet innebär att säkerställa att vi utvecklar och använder vårt planeringssystem, AGR, på ett effektivt sätt för att säkra vårt leveranslöfte gentemot kund. 
 
Vi är en organisation i stor tillväxt så är det viktigt att du gillar att jobba hands-on i våra IT/rapport system men också kan sätta upp egna analyser och rapporter vid behov. Du trivs med ett analytiskt arbete där det ingår en del problemlösning och data validering och du har förmågan att både fokusera på de minsta detaljerna och samtidigt lyfta blicken och förstå helheten. Vidare tror vi att du har:
·         Relevant högskoleutbildning inom supply chain management eller liknande
·         Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
·         Goda kunskaper inom Excel.
·         Utmärkta kommunikationsfärdigheter på engelska och svenska i tal och skrift   
·         Kunskaper av rapporteringsverktyg som ex Power BI
·         Kunskaper i Dynamics 365 samt AGR är meriterande.
·         God kännedom om produktion/logistikprocesser och distributionsnätverk
 


Vad vi eftersträvar att du kommer uppleva hos Miss Mary of Sweden:
Som anställd på Miss Mary får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö som präglas av hög kvalitet och gediget hantverk. Vi erbjuder dig en kreativ miljö med kompetenta och härliga kollegor samt en trygg arbetsplats med kollektivavtal och öppet klimat. 
Vi arbetar hårt för att skapa en miljö som är inkluderande, där alla individer kan finna en balans i arbetslivet och älska det jobb man gör. Tillsammans växer vi som företag men också som människor. 
Som företag tror vi på transparens och lojalitet gentemot våra kunder. På Miss Mary är kvalitet på riktigt och vi vill på allvar leva upp till kraven från våra kunder utan avkall. Vi är alltid vänliga och respektfulla mot alla omkring oss och vi tror på äkta kommunikation och långsiktiga relationer. 
 
Geografisk placering
Placering för rollen är huvudkontoret i Borås. 


I omkring 60 år har vi på Miss Mary of Sweden specialiserat oss på att tillverka damunderkläder. I den anrika textilstaden bestämde sig makarna Rydström att starta ett klädföretag med egen tillverkning i samma stad. Året var 1957 och företaget döptes till Marys Mode. Idag är vi ett renodlat varumärke för underkläder och badplagg med fortsatt egen produktutveckling och tillverkning där vi säljer våra produkter online via egen webbutik eller via återförsäljare på fyra kontinenter med Europa som vår största marknad. Vi var tidigt ute med att exportera våra produkter och i samband med detta döptes Marys Mode om till det mer internationellt gångbara Miss Mary of Sweden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Miss Mary of Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2024
  • Ansök senast: 12 maj 2024

Liknande jobb


22 november 2024

19 november 2024

19 november 2024