Supply Chain Planner Halmstad

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Sammanfattning av tjänsten

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker runt om i Sverige. 
Vi söker nu en analytisk, resultat- och lösningsorienterad medarbetare till vårt härliga team på Supply chain. Kan det vara något för dig? Läs mer om tjänsten nedan

Din roll

Som Supply Chain planner hos oss på Supply Chain har du en viktig roll i verksamhetens varuflöde. Tjänsten innebär att du arbetar med optimering av varuförsörjning och varutillgänglighet till regionens 67 butiker. Du ansvarar för daglig analys av nyckeltal och beställningar samt anpassning av butiksbeställningar. Utöver det innebär arbetet framtagande av rapporter och handlingsförslag för att vidare optimera vårt varuflöde. I din roll har du mycket kontakt med andra avdelningar på lagret, huvudkontoret och framför allt våra leverantörer runt om i Europa. Du övervakar leveranser och vid problem eller avvikelser kontaktar du berörda medarbetare. I tjänsten ingår att uppdatera alla moduler/hjälpmedel samt vård av stamdata i vårt affärssystem.

Din profil

Vi ser gärna att du som söker har avslutad gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande. Du har en bra analytisk förmåga och är resultat- och lösningsorienterad och ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och har hög arbetskapacitet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som gör att du trivs med varierande arbetsuppgifter och dagliga utmaningar som kräver kreativ problemlösning och god prioriteringsförmåga. Du är en skicklig användare i Excel och har god datorvana. Eftersom vårt leverantörsnät sträcker sig över hela Europa behöver du hantera engelska och svenska i tal och skrift.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning, med start omgående eller överenskommelse.

Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast.  Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på mail: jobb005@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Halmstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juli 2023
  • Ansök senast: 7 augusti 2023

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024