OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Sammanfattning av tjänsten
Söker du ett varierande arbete där du får ta stort ansvar i att optimera varutillgängligheten och varuflödet i våra butiker. Är du noggrann, systematisk och dessutom skicklig på att skapa goda relationer? Då kan detta jobb vara något för dig. Läs mer och ansök nedan!
Din roll
Som Supply chain planner/varuplanerare har du en viktig roll i arbetet med att optimera varuflödet och varutillgängligheten i regionens 65 butiker. Du ansvarar för ett eget område där du dagligen och självständigt analyserar nyckeltal och beställningar och gör relevanta anpassningar med skarpa deadlines. Du tar också fram rapporter och handlingsförslag för att vidare optimera vårt varuflöde.
Rollen innebär mycket kontakt med andra avdelningar och framförallt med våra leverantörer runt om i Europa. Du övervakar leveranser och vid problem eller avvikelser kontaktar du berörda leverantörer och medarbetare. I tjänsten ingår att uppdatera alla moduler och hjälpmedel samt vård av stamdata i vårt affärssystem. Du arbetar kontorstider med möjlighet på sikt att jobba hemifrån en dag i vecka.
Din profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt i ett högt tempo, har lätt att växla mellan arbetsuppgifter och drivs av att arbeta lösnings- och resultatinriktat mot deadlines. Du är noggrann och systematisk och dessutom har du en stark kommunikativ och relationsbyggande förmåga. I tillägg är du dator- och systemvan och hanterar Microsoft Office-paketet, särskilt Excel obehindrat.
Vi ser att du har en avslutad gymnasial utbildning samt gärna en eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, supply chain, ekonomi eller motsvarande. Vi ser det också som positivt om du har någon form av arbetslivserfarenhet inom liknande område.
Eftersom vårt leverantörsnät sträcker sig över hela Europa behöver du hantera engelska och svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Hos oss får du allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning.
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o Gå in via länken ”ansök nu”
o Fyll i formuläret
o Bifoga CV
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 29/10 2024.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!