OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Vi hanterar prognoser och orderläggning på hela Julas sortiment och kampanjer.
Det här gör man som Supply Chain Planner, Inbound
Som Inbound planner är du insatt i och uppdaterad med Julas affärsplan samt den egna gruppens och logistikavdelningens nyckeltal och mål. Ditt ansvar är att säkerställa en effektiv distribution genom hela varuförsörjningskedjan från leverantör till centrallagret, vilket bl.a. innebär orderläggning, leveransbevakning, hantering av leveransavvikelser, kontakt med leverantörer och andra funktioner vid avvikelser och handlingsplanering. I rollen har du även ett ansvar för underhåll av styrparametrar i prognosverktyget Relex som ligger till grund för det dagliga arbetet med att granska prognoser och skapa inköpsorder
Det här är din bakgrund
Du behärskar engelska väl i tal och skrift. Du har en god datavana och kan hantera Office-paketet väl. Erfarenhet av affärssystemet Movex är det ett plus men även kunskap i Relex eller annat prognoshanteringssystem.
Det här är du som person
För att trivas i rollen behöver du vara ansvarstagande, stresstålig och noggrann. Vi värderar att du har ett stort engagemang, är positiv och strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Placering på Julas huvudkontor i Skara, med utrymme för visst arbete på distans. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän
Sista ansökningsdag för tjänsten är 3 september 2021.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Mikael Hallner.