OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som drivs av att optimera logisikflöden och skapa långsiktiga strategiska planer för flödesverksamhet? Nu har du möjligheten att jobba med logistikplanering på sveriges största containerterminal! Ta chansen att söka rollen som Supply Chain Planner -Yard hos APM Terminals i Göteborg.
Som Yard Planner på APM Terminals ingår du i Planeringsavdelningen som är en del av Operations, där du och dina kollegor ansvarar för att planera de olika containerflödena inne på terminalen. Vi erbjuder en händelserik och varierad vardag i en av Sveriges häftigaste arbetsmiljöer. APM Terminals hanterar över 50% av all containertrafik in och ut ur landet vilket innebär att den dagliga driften är vår högsta prioritet.
Vi är en del av en global koncern vilket möjliggör för goda utvecklingsmöjligheter både lokalt och internationellt. En tjänst på APM Terminals innebär att du både får möjlighet att arbeta på en arbetsplats som går i bräschen för automatisering och digitalutveckling inom branschen, samt att du får ta del av kontaktnät som spänner världen över.
I rollen som Yard Planner ansvarar du för att planera produktion, interna flöden och att skapa en långsiktig strategi för vår Yard (Terminalyta). Detta inkluderar att ha korrekt uppsatta produktionsplaner (lång- och kortsiktiga), god dialog med kunder, prognostisera volymer och arbeta för att minimera kostnader, samt följa upp produktionsplanerna för att kontinuerligt förändra och förbättra.
Att arbeta som Planerare innebär att du har ett stort ansvar i att planera på ett strategiskt och långsiktigt sätt och på så sätt optimera produktionsflödena i vår terminal.
Målet med Planeringsavdelningen är att skapa de bästa förutsättningarna för att uppnå maximal produktivitet och den bästa kundupplevelsen, alltid med fokus på säkerhet och kvalitet.
Därmed måste man som Planerare hos oss ta många parametrar i beaktning i sitt arbete, såsom tillgänglighet på maskiner och personal, hur terminalytan används och att kundupplevelsen är riktigt bra.
Vi söker dig som vill jobba med att optimera logistikplaneringen på Nordens största containerterminal. För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet från logistikbranschen / supply chain.
Du är en kommunikativ, analytisk och ansvarstagande person som självständigt driver ditt arbete framåt. Vidare är du kreativ och motiveras av att hitta nya, effektiva lösningar och beskriver dig som en strategisk problemlösare. Du bygger goda relationer med dina kollegor och trivs i en roll där du får knyta kontakter med såväl medarbetare som kunder.
Du har med fördel erfarenhet från Supply Chain, projektledning, systemimplementeringar, kontinuerligt LEAN arbete, dispatching.
Eftergymnasial utbildning inom logistik eller annat relevant område.
Mycket goda datorkunskaper och systemvana.
Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av planeringsverktyg och kunskap om Navis är meriterande.
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!