OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandvik Mining and Rock Technology är en ledande leverantör av utrustning, verktyg, tjänster, support och tekniska lösningar inom gruv- och anläggningsindustrin och vår globala organisation har verksamheter och samarbetspartners spridda över alla kontinenter. Att vara anställd hos oss innebär att få arbeta i ett världsledande företag inom gruvindustrin där din kompetens är nyckeln till vår framgång.
I Sandviken bygger vi nu upp en ny avdelning för lagerstyrning och produktionsplanering för produktområdet Rotary. Inom lagerstyrning och produktionsplanering är vi idag ca 45 personer och till vårt nya team för Rotary söker vi nu en medarbetare till Supply Chain med goda möjligheter att utveckla sin kunskap i en ständigt utmanande och global miljö med både nya produkter och kunder.
Arbetsuppgifter
I rollen är du ansvarig för orderhantering, lagerstyrning, planering, skeppning och fakturering. Du är länken mellan produktion och våra regionala team. Avdelningen arbetar med allt från transporthantering, skeppning och tullregler till laddning av produktion och volymhantering. Du har kontakten med de regionala planerarna och mandatet att prioritera ärenden i produktionen i de fall kunden behöver förändringar snabbt. Arbetet sker tidvis i högt tempo och tillsammans med teamet säkerställer du leverans av relevant information och effektiva lösningar till våra kunder. En del resor förekommer, framförallt till en början då produktion flyttas från Köping till Sandviken.
Din profil
Vi söker dig med högskoleutbildning i logistik eller motsvarande, till exempel via APICS, och minst ett par års erfarenhet inom logistikområdet. Det är meriterande om du tidigare arbetat internationellt, är van vid administrativt arbete och har erfarenhet av logistikflöden eller planering inom transport eller industri. Du är en skicklig användare i Excel och har kunskaper i något ERP-system. Eftersom vi både arbetar produktionsnära i Sandviken och med internationella kunder, behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och i skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och du trivs med varierade arbetsuppgifter och dagliga utmaningar som kräver kreativ problemlösning. Du är tekniskt intresserad och förstår hela logistikkedjan från första kontakt med kund till färdig produkt i produktionen. Du sätter dig in i kundens situation och förstår hur vi kan hjälpa till med kvalitativa lösningar och utifrån det behöver du vara noggrann, fokuserad, nyfiken och serviceinriktad. Du vill ständigt lära dig mer om kunderna och vår verksamhet, har god prioriteringsförmåga, är kommunikativ och tycker om att bygga framgångsrika kontaktnät.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Frida Edler, rekryterande chef, 070-285 86 61
Fackliga kontaktpersoner
Anders Svedlund, Ledarna, 026-26 23 41
Magnus Göransson, Unionen, 026-26 20 77
Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, 026-26 51 83
Välkommen med din ansökan senast 2016-10-14. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 345135.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Petra Hansson
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747