Supply Chain Planner sökes!!

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Nu behöver vi en Supply Chain Planner till vår kund inom dagligvaru handeln i Stockholm!Tjänsten är ett uthyrningsuppdrag på ca 6 månader men även förlängning av uppdraget är möjligt. Befattningen innebär ansvar för att få vår kunds flöden att fungera på ett optimalt sätt för anvisade produkter, det vill säga att säkra effektiva materialflöden genom att planera, organisera, samordna, styra och kontrollera flödet och informationen om detta från leverantör till kund.Daglig kontakt med leverantörer men även verkliga möten med dem av proaktivt syfte för att t ex förstå deras processer hör till tjänsten.Självständigt optimera nyckeltal för anvisade produkter. Dina arbetsuppgifter .Djup förståelse för varuförsörjning / supply chain .Driva och optimera progonosarbetet i uppsatta Prognosforum för de produkter som anvisats .Säkerställa optimal anskaffning av produkter baserat på befintligt lager och prognosticerad försäljning bland annat med hänsyn till. .Säkerställa och övervaka att den fysiska leveransen från leverantören når lagret. .Säkerställa minimal skrotning av varor i färdigvarulager med hjälp av lagerstyrning och -uppföljning, aktiviteter för att minimera scrapping mm .Säkerställa och driva utförsäljning av varor som skrotas genom försäljningsavdelningar .Hantera och administrera produktförändringar (nyheter, utfasning etc) .Förståelse för system och parametersättning inom varuförsörjning / supply chain .Stödja Inköpsavdelning genom att bland annat .Självständigt delta i, driva och genomföra förbättringsprojekt som berör kundens strävan att optimera deras varuflöden .Arbeta mot uppsatta nyckeltalsmål .Kontera leverantörsfakturor. Vem söker vi? Vi söker dig som har en lämplig akademisk utbildning och/eller två-tre års arbetserfarenhet av supply chain/inköpsarbete/planering gärna från dagligvaruhandeln.Vi tror att du har arbetat på något affärssystem tidigare till ex Movex eller SAP och är van vid kommersiella handlingar. Då företaget är ett globalt företag får du gärna ha erfarenheter från internationella miljöer.Du har mycket goda skriftliga och språkliga kunskaper i engelska och svenska och du behärskar Officepaketet och framförallt Excel till fullo. För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vad erbjuder vi? Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden. Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående.Uppdraget är på lång sikt. Är du intresserad? Du är välkommen att ansöka så s

Sammanfattning

Liknande jobb


Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

14 november 2024

Supply Manager till Saab

Supply Manager till Saab

14 november 2024

Strategisk Inköpschef till Saab

Strategisk Inköpschef till Saab

14 november 2024