OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi söker en passionerad Supply Chain Planner dedikerad till det globala supply chain planning-teamet inom Alfa Laval Parts, Distribution and Logistics (PDL) beläget i DC Tumba.
Alfa Laval är en ledande, global leverantör av förstklassiga produkter inom värmeöverföring, separering och flödeshantering. Alfa Laval hjälper sina kunder att öka deras produktivitet och bli mer konkurrenskraftiga. De levererar hållbara produkter och lösning inom främst energi, miljö, livsmedel samt den marina industrin.
Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag hos oss på Clevry under 12 månader med goda chanser till förlängning.
Din roll
I rollen som Supply Chain Planner kommer du att vara en del av det globala teamet Supply Chain Planning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Utveckling och utförande av global planering och optimering av reservdelslager inklusive efterfrågeprognoser, lageranalys och artikelomklassificering
- Ge support och analys till våra interna kunder för frågor relaterade till huvuddata, lagerhantering och leveranskedja som ställts in
- Underhåll av huvuddata i vårt ERP-system relaterat till lagerhantering
- Leverera rapporter för lagerhanteringsprestandamätningar
Du hjälper till att föra teamet framåt enligt uppsatta mål. Det kräver en god förmåga att arbeta över avdelningsgränser, att utveckla nära relationer med intressenter på alla nivåer och att du är en verklig problemlösare.
Din profil
Vi söker dig som:
- Eftergymnasial utbildning inom ett relevant ämne t.ex. logistik, supply chain management
- Har goda kunskaper i Excel, SQL-databaser och/eller andra rapporteringsverktyg
- Goda kunskaper i skriftlig och talad engelska
- Goda kunskaper i skriftlig och talad svenska
- Finansiell medvetenhet och goda räknefärdigheter
Det är meriterade om du:
- Har arbetslivserfarenhet inom supply chain, logistik och/eller lagerplanering
- Har erfarenhet av Movex M3 och/eller Microsoft Dynamics
- Erfarenhet av att arbeta i ett lagerplaneringssystem
- Projektledningsförmåga eller Lean Six Sigma-kunskap
- Erfarenhet av lagerhantering av reservdelar
Vidare är du en analytisk och strukturerad lagspelare. Du är mycket processdriven, har ett öga för detaljer och kan agera flexibelt. Du är tålmodig och resultatorienterad.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på julia.revland@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)