OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Andreas STIHL AG utvecklade den första kedjesågen 1926. Sedan dess har det tillkommit många produkter för både skog och trädgård. Nu omfattar STIHL-gruppen dotterbolag i ca. 140 länder och har tillverkning i bl.a. Tyskland, Österrike, Schweiz, Brasilien och USA. Andreas STIHL AG har sedan 1987 ett eget dotterbolag i Sverige. Dotterbolaget med huvudkontor och centrallager för Sverige, Norge och Danmark ligger i Stenkullen utanför Lerum, Finland har ett externlager i Vaanta. STIHL:s produkter hittar du i den Servande Fackhandeln. STIHL är specialisten på motorredskap och världens mest köpta motorsågsmärke. Läs mer på www.stihl.se
Har du erfarenhet av supply chain och/eller demand chain samt intresse för ERP och end-to-end supply chain processer? Tveka inte då utan ansök, vi behöver en person som har stark analytisk förmåga som strävar efter en optimal balans mellan efterfrågan och lagernivå. Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett familjärt bolag som också är ledande tillverkare av motorsågar!
ROLLEN
Supply chain-avdelningen koordinerar de olika aktiviteter som krävs för att leverera våra produkter till våra återförsäljare. Vi ansvarar för Inköp, lager och transport från STIHLs centrallager och produktionsenheter till alla våra återförsäljare i Norden. Som Supply Chain Planner kommer du ansvara för den statistiska prognosen, utmana dess trovärdighet och noggrannhet med försäljning. Rollen innebär även att implementera och driva månatliga möten i S&OP-processen. Viktigt för oss är att hitta den optimala balansen mellan servicenivå och kapitalbindning. Du underhåller och utvecklar rapporter och du har en aktiv del i in-/utfasningsprocessen tillsammans med Launch Manager. Har du kunskaper i Power BI så är detta meriterande. Du rapporterar till Head Of Supply Chain Nordic och tjänsten är placerad på kontoret i Stenkullen.
OM DIG
Vi söker dig som har mycket god erfarenhet av planeringsarbete inom Supply Chain och flera års dokumenterad erfarenhet av just detta. Du behöver ha erfarenhet av statistik och analys. Rollen kräver även att du är en van användare av Excel där du kan hantera stora datamängder och skapa formler. Du besitter ett stort intresse för ERP-system och supply chain processer. Som person har du ett inre driv, du vågar utmana och med ödmjuk framtoning tar du ansvar för att vi gemensamt når våra mål. För att trivas hos oss behöver du kunna kombinera professionalitet med lättsamhet. Andra viktiga egenskaper är förmågan att kommunicera och skapa starka relationer med övriga funktioner inom bolaget. Du talar obehindrat svenska likväl som det engelska språket i arbetet. Även de nordiska språken och tyska är meriterande.
Viktiga erfarenheter för rollen är;
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Supply/Demand Chain
• Erfarenhet av att jobba med S&OP processen
• Processorienterad med erfarenhet av förbättringsarbete
ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@yourtalent.se
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast!
Välkommen med din ansökan!