Supply Chain Planner till expanderande läkemedelsbolag i Uppsala

Supply Chain Planner till expanderande läkemedelsbolag i Uppsala

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en Supply Chain Planner som kommer att arbeta inom en Project Support-avdelning i ett trevligt team.
Vår kund är ett internationellt läkemedelsföretag och tjänsten är stationerad på huvudkontoret i Uppsala. Detta är ett längre konsultuppdrag med start inom kort.

Dina uppgifter inkluderar bland annat att

- Arbeta nära projektledning och produkt/materialplanerare för att säkerställa projektens deadlines och prioriteringar
- Delta i projektmöten varje vecka för att diskutera nya projektidéer på global nivå
- Samarbeta med andra funktioner i bolaget så som inköp, produktion, teknik och kvalitet för att säkerställa att projekt fortlöper
- Bistå Supply Chain-avdelningen med planering/inköp
- Hantera Master Data och MRP-planering för nya materialkoder för råmaterial, mellanskeden samt slutprodukter
- Hantera ändringar av kontrolldokument samt dokumentera nya SKU-er
- Säkerställa att nya projekt fortlöper i enlighet med planeringsavdelningen


Din bakgrund

För att på bästa sätt kunna passa i denna roll tror vi att du har en kandidatexamen eller motsvarande från högskola eller universitet, samt ett par års erfarenhet av materialplanering, inköp och/eller master data management. Du har god förståelse för Supply Chain-processer ”end to end” och det är meriterande om du även har erfarenhet från läkemedelsindustrin.

Du har god systemvana och erfarenhet av ERP-system (exempelvis SAP), samt god förståelse för Microsoft Office-paketet.

Du är en kommunikativ person med god samarbetsförmåga, och du är noggrann, strukturerad och driven samtidigt som du är en utpräglad teamperson. Du är en person som kan hitta lösningar på oförutsedda problem.

Du har en förmåga att hantera flera olika uppgifter samtidigt, och har även en god förståelse för vad som behöver prioriteras. Du talar svenska och engelska obehindrat.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Christine Stamfeldt via christine.stamfeldt@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-09-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Uppsala, Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Supply Chain Planner

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024