Supply Chain Planner till internationell kafékedja!

Supply Chain Planner till internationell kafékedja!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är ambitiös, nyfiken och har tidigare erfarenhet av Supply Chain till ett långsiktigt uppdrag hos vår kund inom kafésektorn. Vill du arbeta i en internationell miljö tillsammans med ett energifullt team och dessutom få baristautbildning på köpet? Skicka in din ansökan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vi söker efter en Supply Chain planner till vår kund för ett tidsbegränsat uppdrag på 1 år inledningsvis med chans till förlängning.

Du kommer tillhöra teamet Supply Chain/Purchasing som består av två inköpare och två supply chain planners, inklusive dig. Teamet arbetar tätt ihop med deras produktkategoriavdelning som står för all produktinnovation.

Rollen innefattar bland annat att säkra upp att rätt varor köps in samt levereras ut till vår kunds coffe shops på marknaden. Du kommer även arbeta med förändringsarbetet för att säkerställa att flödena fungerar på bästa vis

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Följa upp och planera deras centrala logistiklösning med motpart i deras distributörer som levererar varor till alla deras coffee shops i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
- Övergripande ansvar över logisitiken för 2-3 marknader.
- Arbeta nära tredjepartslösningen i varje land för att driva verksamheten och ständigt sträva efter förbättringar och förenklingar. Även stöd vid lagernivåoptimering för de olika produktgrupperna för att balansera service och avfall.
- Fungera som en brygga mellan vår kund och tredjepartslösningen med kommunikation gällande leverantörer, lanseringsfönster, utvecklingsarbete och andra delar som påverkar deras samarbete.
- Arbeta med att hitta och implementera ”best way practice” mellan deras olika marknader gällande Supply Chain.
- Säkerställa att prognostisering görs kontinuerligt för att optimera lager- och servicenivåer och undvika föråldrande.
- Övervaka och stödja tredjepartleverantörer gällande servicenivå till butik med syfte att ha en stabil och pålitlig kommunikation och leveranskedja mot butiken.
- Följa upp distributörernas servicenivå och produkter som är slut i lager för att hjälpa inköpare och kategorichefer att säkerställa ersättningsprodukter och följa upp leverantörens prestationer.
- Ansvara och förbereda inför kampanjlanseringar

VI SÖKER DIG SOM
- Har förståelse för processflöden och grunderna i logistik. Vi tror att man tidigare har arbetat inom Supply chain eller med liknande arbetsuppgifter
- Har tidigare arbetat med logistik. Det är meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsbranschen.
- Har en eftergymnasial utbildning inom planering eller analys, exempelvis indsutriell ekonomi med inriktning logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Har goda kunskaper i Engelska och svenska i tal- och skrift. Det är meriterande om du har kunskap i övriga nordiska språk
- Har mycket goda kunskaper i Excel. Vi ser att du kan skapa pivottabeller. bygga upp kalkyler och formler.

Som person är du serviceinriktad, problemlösande och initiativtagande.

#

Övrig information


* Start: Omgående, maj
* Omfattning: Heltid 1 år med chans till förlängning
* Placering: Sergels torg tom. augusti, därefter Solna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024