Supply Chain Planner till IsaDora

Supply Chain Planner till IsaDora

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en operativ inköpsroll i ett spännande och väletablerat företag? Tycker du om att arbeta med planering, optimering och analyser? Har du ett starkt intresse för supply chain, kostnadseffektivitet och kvalitetsuppfattning och vill vara en nyckelperson i att optimera vår försörjningskedja? Då har IsaDora tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som Supply Chain Planner kommer du ansvara för att säkerställa en operativ effektivitet och en hög servicenivå samtidigt som du utgör länken mellan leverantörer, produktion, lager och säljorganisation.

I rollen kommer du att arbeta med inköp av råvaror där du säkerställer rätt leveranstider för planerad produktion med fokus på att bygga en kostnadseffektiv och kvalitetssäkrad inköpskedja. Vidare kommer du ansvara för att leda, underhålla och utveckla leveransplanen med hänsyn till kundernas efterfrågan, produktion och logistikkapacitet.

Du kommer att rapportera till Supply Planning Manager och ingå i ett engagerat och härligt team där lagandan värderas högt.

I din roll som Supply Chain Planner kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Inköp av råvaror
• Planera och optimera produktions- och materialflöden för att säkerställa effektiv leverans och kostnadskontroll
• Övervaka leveranskapacitet, agera proaktivt genom att kommunicera avvikelser internt
• Förebygga flaskhalsar och hantera eventuella störningar i leveranskedjan
• Lagerplanering- och optimering
• Aktivt driva förbättringsarbete gällande planering och inköp
• Intern rapportering och kommunikation
• Masterdatahantering i ERP och andra relaterade system
• Hantering av leverantörsfakturor och tulldokument

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående. Uppdraget pågår till och med mars 2025, med möjlighet till förlängning. 

Om dig
För att trivas i den här rollen har du ett gediget intresse och tidigare erfarenhet av att arbeta med supply chain planning. Genom din tidigare erfarenhet besitter du en förmåga och vilja att driva verksamheten framåt. Vidare har du har analytisk förmåga, kan arbeta självständigt och tar egna initiativ.

Du har med fördel ett öga för detaljer och kan arbeta strukturerat på ett effektivt sätt. Du är bekväm med att vidta snabba åtgärder och kan med lätthet ställa om inför förändrade förutsättningar. Du trivs med ett stort kontaktnät där du kommunicerar tvärfunktionellt inom organisationen med stort fokus på samarbete och en positiv attityd. Dessutom uppskattar du ett flexibelt, välorganiserat och självständigt arbete i en omväxlande miljö med högt tempo.

Viktigt för tjänsten är:

• Relevant högskoleutbildning inom logistik, supply chain management eller liknande
• Minst 2-3 års erfarenhet av arbete i liknande roll
• Erfarenhet av affärssystem, erfarenhet av Microsoft Business Central eller Navision är meriterande
• Goda kunskaper i MS Office, främst Excel
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Starkt analytiskt sinne med förmåga att hantera större mängder data
• Självgående och kommunikativ med en förmåga att samarbeta tvärfunktionellt
 

Om IsaDora
IsaDora är Sveriges ledande makeup märke och sedan 1983 har vi erbjudit prisvärda, högkvalitativa och användarvänliga produkter för alla.
IsaDora drivs av tre kärnvärden: to be honest and empowering, without compromise. Dessa värderingar vägleder oss i allt vi gör, från hur vi arbetar till de produkter vi tillverkar. Att vilja bidra och förbättra driver oss i vårt arbete, detta gäller all kontakt vi har med människor, produkter, vårt varumärke, våra leverantörer och miljön.

Kom och arbeta hos oss så blir du en del av ett stort, välkomnande härligt team som värdesätter dig för den du är. Arbetsmiljön genomsyras av transparens, teamwork, inkludering och en härlig "can do-attityd". Vi gläds av medarbetare som strävar efter att med hög kvalité både utveckla sig själv, sina kollegor och vår organisation, samtidigt som vi har roligt tillsammans. Välkommen till IsaDora!

Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar IsaDora med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: 

Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supply chain planner, Inköpsplanering, Supply chain, Inköp, Demand planner, Inköpare, Adecco, IsaDora, Malmö, Skåne

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2024
  • Ansök senast: 18 december 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 december 2024