OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver LloydsApotek 78 stycken apotek på ett 40-tal orter över hela Sverige. LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. LloydsApotek är en del av McKesson Europe. McKesson Corporation, med huvudkontor i USA, är huvudägare i McKesson Europe AG. McKesson är en global ledare inom produktflöden för vården, öppenvårdsapotek, cancer- och specialistvård samt tekniska systemlösningar för vården.
Vi söker en Supply Chain Planner som har stor vilja och lust att vara med och utveckla LloydsApotek i Sverige. Som Supply Chain Planner hos oss kommer du arbeta med att hantera och utveckla alla logistikprocesser och bidra till en mer kostnadseffektiv logistik- och distributionskedja för våra apotek.
Tjänsten är ett vikariat om 1 år.
Arbetsuppgifter:
Du kommer vara ansvarig för analys och beslutsfattande i vårt centrala lagerhanteringssystem, RELEX, vilket styr våra beställningsflöden till våra apotek. Du kommer även samordna logistik med andra avdelningar på servicekontoret, samt med våra tredjepartsgrossister. Du arbetar med att analysera leveranskedjans nyckeltal för att upprätthålla och förbättra resultaten. I arbetet ingår även att aktivt bidra i utvecklingen av vårt lagerhanteringssystem RELEX. Du utför också planering av sortimentsrevideringar och kampanjer, i tätt samarbete med egenvård- & marknadsavdelningen. Tjänsten innebär också regelbunden kontakt med apoteken och att vara ett stöd gentemot dem i logistikfrågor. Tillsammans med övriga kollegor i Logistikteamet, har du en viktig roll i att driva och utveckla vårt logistikarbete vidare
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/lager/logistik eller annan jämförbar erfarenhet. Erfarenhet från apoteksbranschen och/eller retail är meriterande. Mycket goda kunskaper i excel är ett krav samt att behärska engelska obehindrat i tal och skrift
Egenskaper:
Som person ser du lösningar i problemen, är van vid att ta initiativ och driva saker självständigt. Du är strukturerad, har en stark analytisk ådra och deltar aktivt i förändringsarbete med att effektivisera och processer och rutiner inom teamet. Vi värdesätter också att du har en väl utvecklad social förmåga och uppvisar ett positivt och prestigelöst förhållningssätt
Vi erbjuder:
I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation. Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor! Din arbetsplats kommer vara på vårt trevliga Servicekontor på Södermalm i Stockholm. Vissa resor inom tjänsten kan förekomma.
Vill Du bli Vi med oss? Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 20 juni 2019. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten och/eller processen? Kontakta: Sebastian Wickberg, Head of Commercial på e-post sebastian.wickberg@lloydsapotek.se
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Apotekschef Solin Chami
(+46) 738-255 714
Apotekschef Martina Nilsson
076-7983165
Apotekschef Magnus Fagerholm
(+46) 70-271 51 68
Regionchef Mattias Jacobsson
(+46) 70-940 04 63
Apotekschef Erik Hartgerink
(+46) 767983176
Regionchef Daniel Rahmstrid
(+46) 73-8255732
Apotekschef Lars Stenseke
(+46) 0510-306300
Apotekschef Susanne Malmberg
(+46) 072-246 51 14
Apotekschef Mehija Dzihic
(+46) 076-798 31 75
Apotekschef Christina Ljungberg Persson
(+46) 346888190