OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
S:t Eriks är en ledande svensk tillverkare och leverantör av betong- och naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden för infrastruktur, bygg och landskaps-arkitektur. Vi är ca 500 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige och koncernen har en årsomsättning om cirka 1,5 miljarder kronor. Sedan hösten 2018 ägs S:t Eriks av Volati, en svensk industrigrupp med visionen att vara Sveriges bästa ägare av medelstora bolag. Volati består affärsområdena Salix Group, Ettiketto Group och Industri med verksamhet i 21 länder, cirka 2 000 anställda och en årlig omsättning om cirka 8,0 miljarder kronor. Läs mer på www.steriks.se
S:t Eriks kunder består av både större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga myndigheter samt återförsäljare. Även tekniska konsulter / arkitekter / projektörer räknas till våra viktigaste samarbetspartners i form av föreskrivande led. Vi är en ledande tillverkare och leverantör av betong- och naturstensprodukter och har en styrka som organisation i att skapa kundunika lösningar som är anpassade för marknadens behov.
Har du erfarenhet av att driva förbättringsprojekt inom logistik med ett intresse av att arbeta med hela processen från produktion till leverans? Vi söker en Supply Chain Planner/Projektledare som har stor erfarenhet av att optimera balans mellan efterfrågan och lagernivå.
ROLLEN
Inköp och Logistik-avdelningen koordinerar de olika aktiviteter som krävs för att producera och leverera våra produkter och lösningar till våra återförsäljare och kunder. Vi ansvarar för processerna för hela flödet från Inköp, lager och transport (inkommande och utgående) till/från våra produktionsenheter ut till kund. I din roll som Logistikutvecklare ansvarar du för att utveckla och driva våra interna logistikprocesser för att förbättra och optimera verksamheten. Du arbetar kontinuerligt med att analysera, utmana, ta fram förbättringsförslag och implementera föreslagna förändringar. Rollen rapporterar till Inköps- och Logistikchefen. Man utgår antingen från företagets kontor i Hjällbo utanför Göteborg eller vid företagets kontor i Staffanstorp
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Supply Chain Planner är:
• Leda utvecklings- och förändringsarbetet för ständiga förbättringar.
• Initiera, driva och följa upp projekt som utvecklar/optimerar våra flöden allt från produktionsplanering till lagerstyrning
• Optimera vårt färdigvarulager samt våra lagerstyrande processer för att uppnå våra mål för kundservice och kapitalbinding
• Implementera och driva samt vara huvudägare av vårt WMS
Tjänsten kan summeras som ett varierat och omväxlande arbete med både puls och mer utredningsbaserade leveranser. Du kommer att ha nära kontakt med externa leverantörer samt verka inom ett flertal interna gränssnitt.
OM DIG
Vi söker dig som har minst fem års arbetslivserfarenhet inom logistikområdet. Du har en relevant eftergymnasial utbildning med tidigare erfarenhet av en liknande roll där du har fått möjlighet att driva och utveckla processer, flöden och arbetssätt. Du har förmågan att arbeta såväl operativt som strategiskt och är en ”doer” som får saker att hända. Du har arbetat med processeffektiviseringar inom tillverkande bolag och har mycket god erfarenhet av ”produktion till leveransprocesser”. Du är duktig på att kommunicera och tycker om att skapa och bibehålla relationer. Du är noggrann, systematisk och strukturerad och drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och har goda IT-kunskaper.
ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@yourtalent.se
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast!
Välkommen med din ansökan!