OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supply Chain Planner till vår kund
Vill du arbeta med operativa uppgifter i ett spännande och väletablerat företag? Tycker du om att arbeta med planering, optimering och analyser? Har du ett intresse för Supply Chain, kostnadseffektivitet och kvalitet? Då ska du söka denna tjänst idag!
ARBETSUPPGIFTER
Som Supply Chain Planner kommer du att ha ansvar för att säkerställa operativ effektivitet, hög servicenivå och fungera som länken mellan leverantörer, produktion, lager och organisation. I din roll kommer du att arbeta med inköp av råvaror och säkerställa deadlines för planerad produktion. Du kommer att arbeta med att bygga en effektiv Supply Chain vad gäller kostnadseffektivitet och övergripande kvalitet. Rollen inkluderar ledning och underhåll av leveransplan med syfte att balansera kundernas efterfrågan, produktion och logistikkapacitet. Eftersom detta är en mer junior roll kommer du att ha ett nära samarbete med dina kollegor. I takt med din utveckling kommer du att få chansen att fördjupa dig i mer analytiska aspekter med syfte att utveckla och förbättra företagets Supply Chain.
Du kommer främst utföra arbetsuppgifter som:
Inköp av råvaror.
Leveransövervakning och uppföljning av inkommande försändelser.
Övervaka leveranskapacitet samt agera proaktivt genom att kommunicera avvikelser internt.
Samordning med produktionsplanering.
Lagerplanering och optimering.
Aktivt driva förbättringar av planering och aktiviteter kopplade till detta.
Genomföra intern rapportering och vidarebefordra relevant information.
Masterdatahantering i ERP och andra relaterade system.
Leverantörsfakturahantering och tullklarering.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen har du ett intresse och viss erfarenhet av att arbeta med Supply Chain Planning i en liknande roll, samt en förmåga och vilja att driva verksamheten framåt. Du vill utveckla din analytiska förmåga, kan arbeta självständigt och tar initiativ på ett naturligt sätt. Vidare har du ett gott öga för detaljer och arbetar strukturerat. Du är bekväm med att snabbt agera på dina slutsatser när det behövs. Du trivs med att kommunicera i flera steg, både i tal och skrift, samt att arbeta tvärfunktionellt. Dessutom uppskattar du ett flexibelt, välorganiserat och självständigt arbete i en omväxlande miljö med högt tempo. Vi ser det som en självklarhet att du är en prestigelös lagspelare som aktivt bidrar till gemenskapen i teamet.
Viktigt för tjänsten:
Med fördel akademisk examen inom Supply Chain, inköp eller företagsekonomi.
1–3 års erfarenhet av liknande roll.
Erfarenhet av affärssystem, kunskaper i Microsoft Business Central är det meriterande.
Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel.
Flytande svenska och engelska.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Supply Chain Planner är ett uppdrag med start omgående och som sträcker sig till januari 2024. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning via Eterni efter avslutat uppdrag. Du ingår i ett dedikerat och serviceinriktat team som värderar en god laganda.
ÖVRIGT
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!