Supply Chain Support (EDI)

Supply Chain Support (EDI)

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Scania Inbound logistics (OI) arbetar med att dagligen planera ett artikelbehov mot våra leverantörer och målet är alltid att det ska ske i rätt tid med rätt kvalitet och kvantitet. Detta ställer krav på bra logistikprocesser, där EDI teamet har ett viktigt uppdrag.

EDI supportens främsta uppdrag är daglig support gentemot våra externa artikelleverantörer såväl som internt med olika EDI relaterade frågor. Nu letar vi efter en ny stjärna för att komplettera vårt team.

Vi är ett litet team som nu står inför en utökning. Du möts av trevliga och kompetenta kollegor, som verkligen gillar det vi gör. I arbetet kommer du att få stor förståelse för hela logistikkedjan och vi lär dig självklart de IT systemen som används.

I det här jobbet kommer du få möjligheten att arbeta med våra viktigaste kontakter nämligen våra artikelleverantörer!
Ett jobb där du utmanas inom området, och där just din unika kompetens tas tillvara.
Gillar du dessutom att vara på en plats där vi flyttar fram våra positioner lite varje dag?

Är du Scania´s nästa EDI Supply Chain Support specialist?  

I så fall har jag nog jobbet för dig!    

Dina arbetsuppgifter
Vår huvuduppgift är att sköta kontakten gentemot artikelleverantörer i EDI-relaterade frågor. Det kan gälla tekniska frågor såväl som kommunikationsfrågor. Vi verkar i en Global miljö, där du har kontakt med alla delar av världen.

Att arbeta som Supply Chain Support (EDI) hos oss innebär att övervaka EDIFACT meddelanden som går mellan Scanias produktionsenheter och våra artikelleverantörer.
Vi övervakar trafiken som går genom vår EDI plattform (BIS). En framgångsfaktor är att vi fångar upp, förstår, kartlägger och ställer av avvikelsen i ett tidigt skede.
Vi administrerar alla ärenden i vårt ärendehanteringssystem SIVAN.

I uppgiften kommer du också att implementera nya leverantörer till EDI plattformen. Framför oss har vi en mycket spännande tid med pågående projekt och kommande stora implementationer inom EDI.

Din profil
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom IT och/eller logistik.

För att uppfylla de dagliga utmaningarna hos oss behöver du självständigt kunna planera och prioritera ditt arbete. Du tar ansvar för komplexa frågor, ser sammanhang och har förmågan att lösa problem.

Då nätverkande är en stor del av uppdraget behöver du vara utåtriktad och drivande i kontakten med leverantörer, du behöver kunna växla obehindrat mellan svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du är en person som sätter upp höga mål och arbetar hårt för att uppnå utlovade leveranser. Är fokuserad och motiverad att aktivt söka utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du jobbar proaktivt gällande metodutveckling och kommer med egna idéer.

Har du erfarenhet från att ha arbetet med EDI std EDIFACT tidigare är det extra kvalificerande.

Kontaktinformation
För ytterligare information Kontakta Mie Åstrand, gruppchef på 08-553 729 15,
eller mail mie.astrand@scania.com

Ansökan
Skicka in din ansökan med CV, personligt brev samt relevanta betygskopior via scania.com search senast 18 april 2022
bn Bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna roll

JobID: 20221253

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024