OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av arbete inom logistik och vill vara med på resan tillsammans med ett nytt dynamiskt operativt team som säkrar transportplaneringen och stödjer slutanvändare från många delar av koncernen, såväl som externa parter. Då kan jobbet som Supply Chain Support Specialist till en av våra globala kunder inom fordonsindustrin vara något för dig!
Om tjänsten
Teamet är en nyckelfunktion i samarbetet mellan affärs- och lösningshanteringar. För att lyckas i tjänsten behöver du ta hänsyn till många variabler i försörjningskedjan utan att förlora den större helhetsbilden. Då det är ett nytt team kommer det att finnas utrymme för implementering av nya arbetssätt och utforska lösningar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära:
• Övervaka och ta action när avvikelser uppträder för att säkerställa transportplanering
• Hantera lösningar på supportärenden från materialleverantörer, transportörer och koncernanvändare
• Utbilda användare och kontinuerligt uppdatera eller skapa nytt utbildningsmaterial efter behov
• Samarbeta med lösningshantering och 2:a support angående incidenter och tillhandahålla rotorsaksanalys
• Rekommendera förbättringar för att förbättra tillgänglighet, tillförlitlighet och prestanda för system
• Driva digitaliseringen framåt genom att utforska nya verktyg och föreslå hur de kan effektivisera arbetet
Om dig
Vi söker dig med en relevant eftergymnasial utbildning med fördel inom IT/ Logistik eller likvärdigt. Du har en allmän förståelse av IT-systemkartan för Supply Material och har erfarenhet av minst en utav applikationerna (ShipIT, PackIT, TrackIT, ATLAS, GILM, TND, Pipechain, GMHS, QlikSense, ServiceNow). Du har ett stort intresse för digitalisering och vill vara med på en spännande resa. Vidare ser vi att du som person är kommunikativ, lösningsorienterad, serviceinriktad och drivs av utmaningar och den höga takten som den operativa miljön ger.
Viktigt för tjänsten är att:
• Du har en relevant akademisk bakgrund inom IT/ Logistik eller likvärdigt
• Du är flytande i tal och skrift på engelska samt inom ett annat nordiskt språk
• Du har erfarenhet från minst en utav ovannämnda applikationer
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om Adecco
Adecco är ett av världens största rekryterings- och uthyrningsföretag. I Sverige finns vi på ca 30 orter och har 3000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i flertalet olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många väl etablerade företag på arbetsmarknaden, finns det också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Våra anställda är vår viktigaste resurs och därför erbjuds du som konsult bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och företagshälsovård, för att du och vi ska känna oss så trygga som möjligt.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Frida Persson via frida.persson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
|Supply Chain Support Specialist |Logistics |Logistik |Fordonsindustrin |Automotive Industry |Göteborg |Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147