Supply Chain till GKN Aerospace

Supply Chain till GKN Aerospace

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med ständiga förbättringar? Är du en problemlösare ut i fingerspetsarna och gillar att analysera, planera och styra produktionslogistik? I så fall ska du läsa vidare!

Vi söker efter dig som är i början av din karriär och som vill göra skillnad inom Supply Chain där vi ständigt vill utveckla vårt sätt att arbeta.

Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.

Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.

Dina arbetsuppgifter
Nu har du möjligheten att ansluta dig till Supply Chain Process och Tools-teamet i Trollhättan och vara en del av vår resa mot en mer digital och automatiserad verksamhet. Teamet ansvarar för ett brett spektrum av leveranskedjan och intern logistik relaterade processer och aktiviteter med syftet att utveckla, kontinuerligt förbättra och optimera materialflödet från leverantör till kund, samt leveransprecision, kapital och kostnad.

Vi letar nu efter en kollega som har intresset att lära sig och växa för att i en överskådlig framtid kunna delta i eller leda förbättrings- och/eller utvecklingsöverskridande funktionella projekt/aktiviteter, med koppling till antingen planering eller interna logistiksystem och processer. Du kommer att bidra med systemintresse och kunskap, metoder och standardarbete, samt strategisk framtidsinriktning.

Huvudsakliga ansvarsområden
• Logistikutveckling, automatisering och digitalisering, och underhåll av system och verktyg, uppföljningar och databaslänkade KPI:er.
• Datainsamling och analys, som kapacitetsanalys, belastningsberäkningar och MRP-parameteruppdateringar.
• Skapande av utbildningsmaterial och utbildning av personal inom Supply Chain management och intern logistik.
• Stödja organisationen i Supply Chain planering och interna logistikrelaterade processer och ämnen, både dagliga frågor och större analyser, för att underlätta effektiva affärsbeslut.
• Att arbeta med en process- och lean-mindset för att eliminera manuella slöseriprocesser, minska rapporteringen och förkorta ledtider.

Din profil
Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund, exempelvis högskoleingenjör med inriktning mot logistik. Du får gärna ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du jobbat i en organisation med nära koppling till produktion men vi ser också ett värde i dig som är i början av din karriär.

Du behöver ha ett starkt intresse och driv av att jobba med ständiga förbättringar och har du erfarenhet av att arbeta med Lean ser vi det som mycket meriterande. Du drivs av att skapa resultat, du har lätt för att förstå helhet och flöden samt att du är kommunikativ och kundfokuserad. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av SAP, programmeringskunskaper är önskvärt men inte ett krav. Vi ser gärna att du:
• Gillar att jobba med system
• Har kunskap och/eller erfarenhet inom intern logistik, Supply Chain, finans eller liknande.
• Är utåtriktad personlighet som gillar att interagera med andra människor.
• Är flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
• Har en vilja och/eller driv att undervisa i Supply chain inom organisationen på sikt.

Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos Skill och arbetar som konsult hos GKN Aerospace. Uppdraget kommer pågå under 1 år med goda möjligheter till förlängning och/eller övergång till GKN. Som konsult hos Skill erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
Urval sker löpande och tillsättning kommer ske så snart som möjligt. Ansök redan idag!
För frågor kontakta Sofia.Philipsson@skill.se, 072-401 72 46

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2023
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Liknande jobb


Lead Logistics Developer

Lead Logistics Developer

25 november 2024

1 oktober 2024