OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta chansen att arbeta för ett Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige.
Vi söker nu en analytisk, resultat- och lösningsorienterade medarbetare till vårt härliga team på Supply Chain. Kan det vara något för dig? Läs mer om tjänsten nedan.
Din roll:
Som en medarbetare på Supply chain hos oss på Lidl har du en viktig roll i verksamhetens varuflöde mellan leverantör, lager och butik. Du kommer att jobba i ett team där det finns flera små underavdelningar, alla ansvariga för olika områden inom Supply chain. Tjänsten innebär framför allt att du arbetar med optimering av varutillgänglighet till regionens 70 butiker, samt att minimera kostnaderna för avskrivningarna. Du ansvarar för daglig analys av nyckeltal och beställningar samt anpassning av butiksbeställningar. Utöver det innebär arbetet framtagande av rapporter och handlingsförslag för att vidare optimera vårt varuflöde. I rollen ingår även analys och underhåll av beställsystemet Autodispo samt beställning av färskvaror till lagret. I rollen har du löpande kontakt med försäljning, lager samt externa leverantörer. Helgarbete ingår.
Din profil:
Vi ser gärna att du som söker har avslutad gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande. Du har en bra analytisk förmåga och är resultat- lösningsorienterad och ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och har hög arbetskapacitet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som gör att du trivs med varierande arbetsuppgifter och dagliga utmaningar som kräver kreativ problemlösning och god prioriteringsförmåga. Du är en skicklig användare i Excel och har goda datorvanor. Vi ser gärna att du är van användare av SAP eller liknande IT-system sedan tidigare. Eftersom vårt leverantörsnät sträcker sig över hela Europa behöver du hantera engelska och svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera på tyska eftersom vi har många tyska leverantörer.
Vi erbjuder:
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Omfattning: Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. (Provanställning tillämpas på 6 månader innan).
Sista ansökningsdag: 26 januari 2022
Placeringsort: Rosersberg
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”.
Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast.
I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb006@lidl.se
Välkommen med din ansökan!