Supply Control & Purchase till BRIO

Arbetsbeskrivning

BRIO ABs affärside är att marknadsföra produkter till barn och barnfamiljer där lek, aktivitet, samvaro, utveckling/stimulans och underhållning dominerar som behov och där omsorg om barnet står i centrum.BRIO® märkta produkter riktar sig främst till små barn inom områdena lek och barnomvårdnad där BRIO:s produkter kännetecknas av genomtänkt kvalitet, omsorg och kunskap om barns behov.Företaget är representerat i alla nordiska länder och har huvudsäte i Sverige med kontor i Malmö och Osby.Omsättningen ligger på ca 1 355 Mkr.För mer information om BRIO är du välkommen att besöka vår hemsida på www.brio.net Person med fokus på Supply Control & Purchase sökes till BRIO AB I Malmö BRIO söker en person som ska arbeta med inköpsarbete och lagerstyrning.Vi är idag ett team på sju personer som styr material från leverantörer till vårt centrallager i Sverige.Vi fokuserar på att ha rätt varor i rätt tid med rätt volym.Nu behöver vi ytterligare en inköpare - är det din nästa utmaning? Arbetsuppgifter och Ansvarsområden * Styrning av produktsortiment inom målramar: lagervärde och servicenivå * Aktivt inköpsarbete såsom initierande av inköpsorder och leveransbevakning * Svara på leveransfrågor mot interna marknadsbolag * Leverantörsutveckling * Supply Development * KPI-uppföljning * Lagerstyrning * Projektarbete * Processutveckling Tjänsten är på heltid med placering på BRIOs huvudkontor i Malmö.Du rapporterar direkt till chefen för Supply Management.Du kommer att ingå i ett team om 10 personer och du kommer att arbeta mycket tätt tillsammans med produktchef, produktutveckling samt vårt Asien team.Din profil Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning med examen inom teknik eller ekonomi, gärna med inriktning på logistik eller inköp.Vi tror att du har minst 3-5 års erfarenhet av arbete inom supply management.Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vårt inköpsarbete genom effektivare in- och utfasningar av produkter.Det är en viktig del av inköpsarbetet då våra sortiment byts 1-2 ggr per år.Erfarenhet från internationell verksamhet inom yrkesområdet supply management är meriterande, speciellt med fokus på den Asiatiska marknaden.Som person har du/är du prestigelös, lyhörd, driven, "skinn på näsan" och engagerad.Vidare måste du vara serviceinriktad, tydlig, flexibel och en lagspelare.Du ska kunna ge interna kunder och avdelningar raka besked samtidigt som du är ödmjuk och diplomatisk.Har du dessutom humor är det desto trevligare.Vi uppskattar ordningssinne och att du arbetar strukturerat eftersom det är mycket att hålla reda på.Resor i tjänsten tycker du om och ser som en möjlighet.Tjänsten innebär ca 5-20 resdagar per år till Asien och Europa.Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.Språkkunskaper i tyska, kinesiska och franska är meriterande.Vi använder MS Office och vi har höga krav på att du kan arbeta i Excel.Axapta är vårt affärssystem så all erfarenhet utav detta ses som positivt.För en jämnare könsfördelning på avdelningen välkomnar vi manliga sökande.Så här söker du tjänsten Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan som tar dig till ett anmälningsformulär där du fyller i kontaktuppgifter och bifogar personligt brev och CV.Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 januari 2008.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00

Sammanfattning

Besöksadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ

Postadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ, 21139

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024