OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BemanningsPartner AB är ett Helsingborgsföretag, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen.Vi erbjuder kunder i nordvästra Skåne personaluthyrning och rekrytering av tjänstemän och produktionspersonal inom t ex industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning.Läs mer om oss på www.bemanningspartner.se OM KUNDEN: Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag.Djupfryst utgör den största delen av deras försäljning med allt från färdigrätter och fisk till ärter och wok i sortimentet.På den svenska marknaden säljer Findus även kylda färdigrätter samt kolonialprodukter, bland annat majonnäs, soppor, pastasås och marmelad.Findus produkter finns i dagligvarubutiker över hela landet, men de gör även mat som serveras på till exempel restauranger, skolor och sjukhus.De har en bred produktportfölj med omkring 250 djupfrysta produkter och 50 kolonial produkter i butiksortimentet, samt närmare 400 produkter i restaurang-och storkökssortimentet. Findus Sverige AB har idag ca 1.100 medarbetare, koncernen totalt ca 1.800.Omsättningen för Findus Sverige AB 2005 var 270 miljoner Euro och för Findus Group var den 500 miljoner Euro.Findus huvudkontor ligger i Malmö. Vår kund Findus Sverige AB söker en "Supply Coordinator" (Ansvarig Avrop) ARBETSUPPGIFTER: Som Supply Coordinator har Du ett ansvar för avrop och påfyllnad av råvaror, emballage och färdigvaror från leverantörer och externa fabriker.Vi kan erbjuda Dig ett självständigt jobb där Du ansvarar för avrop och påfyllnad av våra lager i Helsingborg och Bjuv.Du ansvarar för att detta utförs enligt fastställda processer och rutiner med hjälp av de IT system vi satt upp för ändamålet.Våra leverantörer finns spridda över hela världen.Vi har under förra året genomfört en större analys av våra leverantörer i syfte att optimera varuflödet.Du kommer att bli en nyckelperson för att säkerställa detta, vilket innefattar alla aspekter av Supply Chain Management. UTBILDNING: - Akademisk utbildning inom logistik eller Supply Chain Management KUNSKAPER OCH ERFARENHET SOM KRÄVS FÖR ARBETET: - Minst något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.- Datorvana.Erfarenhet av Movex/M3 är ett plus, men inget krav.PERSONLIGA EGENSKAPER: - Du har en förmåga att tänka analytiskt, samt är strukturerad och noggrann.- Du arbetar självständigt, målinriktat och resultatorienterat. Du erbjuds ett stimulerande, ansvarsfullt och självständigt arbete.ÖVRIGT: - Huvudkontoret kommer under sommaren 2008 att flytta från Malmö till Bjuv.- I arbetet ingår resor.Rekrytering kommer att ske löpande, så om du känner att detta är ett arbete för dig är du välkommen att skicka in din ansökan omgående