Arbetsbeskrivning
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀
Vi välkomnar nu en Supply Coordinator till vår Commerce avdelning. I denna roll kommer du ansvara för att säkra kvalité och stabilitet i våra orderflöden genom att ha ett helhetsansvar för att bevaka orderläggningen, följa upp ordervolymer och göra nödvändiga korrigeringar i vårt affärssystem. Låter det spännande? Läs mer här nedan! 🎇
Teamet och din roll
Som Supply Coordinator har du ett övergripande ansvar för att säkerställa smidiga och stabila orderflöden genom hela försörjningskedjan. Du övervakar och följer upp orderläggningar, ser till att rätt volymer hanteras och gör nödvändiga justeringar i affärssystemet. Du ansvarar även för att hantera masterdata inom Supply och säkerställer att vårt sortiment fungerar optimalt vad gäller orderläggning. Genom dessa insatser bidrar du till att optimera våra processer och garanterar att våra kunder får sina varor i tid. Du kommer att bli en nyckelperson inom Supply-teamet, som idag består av tre viktiga områden: apotek, e-handel och utveckling. I rollen ingår även:
• Kontroll och uppföljning av ordersvar och inköpspriser.
• Hantering av restade beställningar, orderstopptider samt under- och överleveranser.
• Uppföljning av ordervolymer och identifiering av trender i orderläggning.
• Insamling och uppdatering av Supply masterdata.
• Orderläggning för manuella leverantörer.
• Tvärfunktionellt samarbete med olika avdelningar.
• Löpande kontakt med leverantörer för att säkerställa smidiga processer.
Om anställningen
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning och önskar att du kan starta så snart som möjligt. Du kommer att arbeta från vårt moderna kontor i Stadshagen, med fantastisk utsikt och en härlig takterrass. Vi tillämpar hybridarbete, men uppskattar att träffas på kontoret tre dagar i veckan. I din roll rapporterar du till Supply Manager.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom Supply Chain och en god förståelse för logistiska flöden. Vi ser gärna att du har en tidigare utbildning inom logistik eller ekonomi och det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av system som Relex och Microsoft Navision Dynamics. Likaså ser vi det som ett stort plus om du har erfarenhet från en tidigare roll inom apoteksbranschen. Du behöver ha goda kunskaper i Excel samt behärska svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi tror att rollen kommer passa dig perfekt om du är kvalitetsmedveten, har ett skarpt öga för detaljer och är systemtekniskt kunnig. Du trivs med att arbeta strukturerat och har en stark kommunikativ förmåga som gör att du lätt samarbetar med andra. Med en positiv "det fixar jag"-attityd och ett driv att alltid hitta lösningar kommer du att nå långt hos oss och vara en viktig del av vårt team.
Din ansökan
I ansökningsformuläret ber vi dig bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil. Vi vill tillämpa en så objektiv rekrytering som möjligt och tillämpar därför urvalsfrågor i stället för personliga brev, vilket vi hoppas att du som söker tycker känns bra. Du kommer också att få göra tester via Alva Labs, förutsatt att vi tror att match kan finnas baserat på erfarenhet och svar på urvalsfrågor. Urvalet hanteras löpande.
Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Supply Manager Sandra Hedrén eller Linnéa Granath: sandra.hedren@kronansapotek.se och linnea.granath@kronansapotek.se.
Varmt välkommen med din ansökan! ✨
Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila Stephanie.nielsen@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.
Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!
Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga!
Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Svensson, Apotekschef
0702851984
Nora Molazehi, Apotekschef
0701981666