OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem. Nu söker vi en Supply Manager till Saab.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Supply Manager på Aeronautics är du ansvarig för att säkra leveranskedjan genom att hantera leverantörer och relaterade inköpsaktiviteter. Du ansvarar för alla operativa inköpsaktiviteter och leverantörskontakter som rör en beställning, såsom inköpsförfrågningar, offertförfrågningar, leveransuppföljning, returer, reklamationer, fakturor etc. En viktig del av din roll är att övervaka och förbättra leverantörens prestation. Du är involverad i inköpsaktiviteter både i nya och befintliga projekt i nära samarbete med Sourcing Manager samt Aeronautics tekniska och ingenjörsteam. Du förväntas även initiera och driva kontinuerlig utveckling inom ditt ansvarsområde.
Din profil Du har grundläggande kommersiell erfarenhet och gedigna kunskaper inom leveranskedja. Du är engagerad och driven, och ditt arbetssätt är strukturerat och lagorienterat. Du har en utmärkt förmåga att bygga varaktiga, långsiktiga relationer med leverantörer och deras interna kunder. Det är viktigt att du finner det enkelt och givande att samarbeta, både med kollegor och med leverantörer, samt att du är uthållig och ihärdig. Föredragen utbildning är en kandidatexamen eller högre yrkesutbildning inom inköp eller motsvarande dokumenterad utbildning. Du behöver ha gedigna kunskaper i att arbeta i ett affärssystem, som exempelvis IFS eller liknande, samt MS Office i allmänhet och särskilt Excel.Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Kunskap i ytterligare språk eller internationell erfarenhet är meriterande.
Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.
Vårt erbjudande:
- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.
Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!
Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Linda Connbolinda.connbo@unikresurs.se070-7950189
Jessica Fermjessica.ferm@unikresurs.se070-4106391
Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84