Supply Manager till Saab Dynamics

Supply Manager till Saab Dynamics

Arbetsbeskrivning

Är du självständig och driven person som vill arbeta i en unik verksamhet? Trivs du i en kommunikativ roll och vill vara en del av Saabs inköpsfunktion? Då har vi rollen för dig! Vi söker nu en operativ inköpare till Saab Dynamics i Karlskoga.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Verksamheten präglas av tillverkning av komponenter i komposit såsom utskjutningsrör, radomer, fenor etc.

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare på Saab Dynamics kommer du tillhöra avdelningen som avropar tjänster och material för produktionen inom elektronik och annan komplex utrustning. Arbetet är både stimulerande och utmanande med ett omfattande kontaktnät både internt och externt, där Saab erbjuder kompetenta och supporterande kollegor i en miljö som bidrar till personlig utveckling. I rollen kommer du ingå i ett inköpsteam och ansvara för dina egna produktområden och supporta sektionen med inköpstöd.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar:
- lägga inköpsorder/beställningar
- leveransbevakning och uppföljning
- allmänt utvecklingsarbete mot leverantörer

Saab arbetar kontinuerligt med kostnadsbesparingar och affärsmässighet, vilket också kommer vara en del av arbetsuppgifterna. Tjänsten innebär tätt samarbete med övriga kollegor i teamet som består av operativa inköpare, strategiska inköpare samt inköpskvalitetsledare.

Din profil
För att trivas på Saab i denna roll krävs det att du är kommunikativ som person. Du har god förmåga att arbeta självständigt likväl som i team och kan driva på ditt arbete på ett professionellt sätt. Du gillar ordning och har lätt för att lära dig nya system eller nya arbetssätt.

Vi söker dig som har:
- utbildning inom relevant område, exempelvis inom inköp, logistik, ingenjör eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- minst 1 års erfarenhet av operativt inköpsarbete
- goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess har Saab valt att samarbeta med Skill. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter till anställning direkt hos kund efter en tids uthyrning.

Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin på mejl: isabelle.wallin@skill.se

Låter detta som något för dig?

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024