OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Arvid Nordquist
Arvid Nordquist HAB är ett familjeföretag med 290 medarbetare över hela Norden som brinner för att erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna. Vårt sortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad påverkan på människa och miljö. Vi behöver stärka vårt team och söker dig som är engagerad och vill göra skillnad. Vi erbjuder en fartfylld miljö och en tjänst som erbjuder omväxling, utveckling och breda kontaktytor. Läs gärna mer på (http://www.arvidnordquist.se/) www.arvidnordquist.se (http://www.arvidnordquist.se)
Rollbeskrivning
I rollen som Supply Planner Coffee har du en central roll i planeringen av den gröna bönan till vårt rosteri. För att lyckas i din roll är du mycket analytisk med känsla för både taktisk- och operativplanering, du ska vara kommunikativ och driven i dina beslut och känna stort ansvar i försörjningskedjan från kaffebönans ursprung ändå ut till kaffepaketet hos slutkund.
Du kommer också utgöra en viktig del i vårt utvecklingsarbete inom avdelningen Supply Chain Coffee och kaffeverksamheten i stort med att tex upprätta av nya processer, ansvarområden och driva spännande projekt. Du kommer att ingå i ett team på 10 medarbetare som består av områdena Demand Planning, Supply Planning, Production Planning och traditionell lagerverksamhet.
Dina främsta arbetsuppgifter i rollen kommer att innefatta:
- Ansvar för behovs- och lagerplanering och analys för råkaffeflödet enligt uppsatta verksamhetsmål samt arbeta aktivt och proaktivt med avvikelsehantering i flödes- och försörjningsbilden.
- Säkerställa att försörjningsbild visualiseras i affärssystem och analysverktyg samt ansvara för rapportering av nyckeltal och finansiella mål.
- Driva den operativa dialogen med kaffeleverantörer, speditör samt övriga samarbetspartner.
- Vara delaktig i materialinköp och försörjning av produktionsmaterial och tillbehörsmaterial inom kaffesortimentet.
- Driva utveckling av gränssnitt, processer och ansvarområden samt systemverktyg
- Driva projekt och uppdrag inom tex marginalförbättring, kapitalbindning, logistik- och speditörsuppsätt och andra finansiella och logistiska målsättningar.
- Koordinera och bidra i utredningar och hantering av materialavvikelser och lagersaldodifferenser.
Omfattning: Heltid
Placering: På Arvid Nordquists huvudkontor i Solna
Start: September
Du kommer under de sex första månaderna att vara anställd via oss på Clevry men arbeta hos Arvid Nordquist. Därefter finns goda möjligheter till att bli anställd direkt av Arvid Nordquist.
Kvalifikationer och profil
Till rollen som Supply Planner Coffee söker vi dig med eftergymnasial utbildning inom relevant område så inom ekonomi och/eller logistik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i en liknande roll och har goda kunskaper inom ett eller flera områden inom Logistik och Produktion. Rollen kräver att du har goda kunskaper i Excel samt i övriga Office-paketet. Vi förutsätter även att dina kunskaper i svenska och engelska är goda. Har du erfarenhet av arbete i SAP eller i ett ERP-system ser vi det som mycket meriterande.
För att lyckas i denna roll hoppas vi att du har en bra affärsförståelse samt goda samarbetsegenskaper. Du är analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt och uppskattar de kommunikativa delarna som rollen kräver. Utöver detta tror vi att du är driven, serviceinriktad, lösningsorienterad och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
För att trivas i denna roll ser vi att du uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö samt att du kan hantera att alla processer för rollen ännu inte är satta. Därav finns möjligheten att vara med och forma din arbetsroll.
Om det låter som att det är dig vi söker så vill vi gärna att du skickar in din ansökan redan idag!
Om oss
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)