OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Arvid Nordquist HAB är en kaffeproducent och nordiskt sälj- och marknadsföringsbolag för egna och andras varumärken inom områdena kaffe & te, vin & öl, livsmedel och non food. Hos Arvid Nordquist erbjuds du möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och lönsamt företag som växer och utvecklas kontinuerligt och som har några av världens starkaste varumärken i sin portfölj. Du får jobba i en stimulerande och utvecklande roll som en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team.
Den primära arbetsplatsen kommer till en början att vara på Arvid Nordquists huvudkontor i Solna Business Park. Byggnaden i Solna som huserar både handelsbolag och kafferosteri sedan 60-talet har de nu vuxit ur och Arvid Nordquist är i gång med att bygga ett modernt kafferosteri, lager och kontor i Järfälla med flytt planerad till 2025. Läs gärna mer på Arvid Nordquists nya rosteri.
Din roll
I befattningen som Supply Planner Coffee har du en central roll i planeringen av den gröna bönan från ursprungsland ända in till Arvid Nordquists rosteri. För att lyckas i din roll är du mycket analytisk med känsla för taktisk såväl som operativ planering. Du ska vara kommunikativ och driven i dina beslut, känna stort ansvar i försörjningskedjan från kaffebönans ursprung ändå ut till kaffepaketet hos slutkund.
Du kommer också utgöra en viktig del i bolagets utvecklingsarbete inom avdelningen Supply Chain Coffee och kaffeverksamheten i stort. Detta genom att t.ex. upprätta nya processer och driva spännande projekt. De viktigaste gränssnitten är bl.a. mot Kaffeinköp, Kaffemarknad och Produktion. Du kommer att ingå i ett team på 10 medarbetare som består av områdena Demand Planning, Supply Planning, Production Planning och Lagerchef med traditionell lagerverksamhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansvar för behovs- och lagerplanering samt analys för råkaffeflödet enligt uppsatta verksamhetsmål
- Aktiv och proaktiv avvikelsehantering i flödes- och försörjningsbilden
- Säkerställa att försörjningsbild visualiseras i affärssystem och analysverktyg
- Ansvara för rapportering av nyckeltal och finansiella mål
- Driva den operativa dialogen med kaffeleverantörer, speditörer och andra samarbetspartners
- Lagerstyrning, inköp och försörjning av produktionsmaterial, tillbehörsmaterial och inköpta produkter som t.ex. teer
- Driva utveckling av gränssnitt, processer, ansvarsområden och systemverktyg
- Driva projekt och uppdrag inom flyttprojektet nytt rosteri samt områden såsom marginalförbättring, kapitalbindning, logistik och speditörsuppsättningar
Krav
- Relevant akademisk utbildning inom t.ex. logistik, inköp, ekonomi eller motsvarande
- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom logistikbranschen, gärna med fokus på inköp/försörjningsplanering
- Goda IT-kunskaper inkluderande MS Office samt ett starkt intresse för systemutveckling
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal samt skrift
Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem. SAP eller M3 ser vi som starkt meriterande
- Fördjupad till avancerad kunskap av Excel
- Erfarenhet av arbete i stora logistikflöden eller processindustri/tillverkande industri
- Erfarenhet av FMCG-branschen och/eller erfarenhet av reglerad verksamhet så som livsmedels- eller läkemedelsindustrin
- Erfarenhet av spedition/sjöfrakt
Personliga egenskaper
Eftersom du kommer spela en viktig roll i gruppen och i bolaget så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du som person besitter en utpräglad samarbetsförmåga och mycket god kommunikationsförmåga. Du är driven, idérik och målinriktad men även strukturerad samt noggrann med förmågan att hantera komplexa och snabbt föränderliga situationer. Utöver det har du en stark förmåga att hantera samt analysera data och därifrån driva förbättringar utifrån resultat.
Låter detta som dig? Då ser vi verkligen fram emot din ansökan!
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Enligt överenskommelse, senast tillträde december
Placering: Solna Business Park
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Arvid Nordquist med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)