Supply Planner för omgående start

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

OIO söker för kunds räkning en Supply Planner. Som en del av vår kunds Supply Chain organisation ingår du i ett team av totalt 14 planerare, där ni arbetar i grupper om tre personer. Tillsammans ansvarar ni för att säkerställa en hög och stabil servicegrad gentemot företagets kunder.

Ditt huvudsakliga uppdrag kommer att vara planera och styra på ett effektivt sätt, för att på så vis skapa en hållbar försörjning av färdiga produkter till optimal produktionskostnad. Det innefattar en långsiktig planering från råvara eller halvfabrikat till färdig produkt. Du bevakar, analyserar och hittar lösningar för att ge de bästa möjliga förutsättningarna för Supply Chain organisationen samt produktionslinan.

Arbetsuppgifter
Säkerställa produkternas tillgänglighet i rätt tid till en given servicegradsnivå genom att upprätthålla rätt nivå på färdigvarulager alternativt möta leveranskrav mot kundorder.
Säkerställa en stabil långsiktig produktionsplan och skapa förutsättningar för en effektiv försörjningskedja.
Optimera resursutnyttjandet för att skapa en kostnadseffektiv produktion med avseende på framtida tillgång av material, utrustning och bemanning.
Bevaka, rapportera och hantera eventuella leveransrisker.
Hålla planeringsparametrar i ERP-systemet uppdaterade samt underhålla dem för att återspegla produktionsplanen.

Vi söker dig som
Har relevant eftergymnasial utbildning inom Supply Chain, logistik eller liknande område.
Har en grundläggande och praktisk insikt i hur man arbetar med Supply Chain.
Har en god analytisk förmåga och är bekväm i att skapa olika alternativ för att få bästa möjliga utfall.
Har ett strukturerat arbetssätt med god vana att hålla ordning och reda för att kunna göra rätt prioriteringar på detaljnivå.
Besitter god vana av att skriftligt och verbalt kommunicera på engelska och svenska.


Meriterande

Tidigare erfarenhet av planering, logistikflöden och/eller leverantörskontakt.
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna Microsoft Dynamics AX.

Om kundföretaget

Vår kund är ett internationellt företag som är verksamt inom livsmedelsindustrin. Med en strävan om att utforska och ta fram de bästa smakerna levererar företaget välkända och omtyckta produkter till butikshyllorna varje dag.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av OIO med möjlighet till övergång till kundföretaget på sikt. 

Övrig information
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: 3 oktober 2022 med hänsyn till uppsägningstid - som längst en månad
Placering: Göteborg/Mölndal
Kontaktperson: Armin Rizvanovic
Lön: fast månadslön, marknadsmässig




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024