OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en driven Supply Planner för uppdrag på ett distributionsföretag med placering i Norrköping i Östergötland. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på sex månader. För rätt person finns stora möjligheter att erbjudas en tillsvidareanställning efter avslutat konsultuppdrag.
Om rollen
Uppdraget som Supply Planner innebär att du har det övergripande ansvaret för att driva S&OP-processen och kontinuerligt utveckla processer och arbetssätt. I uppdraget ingår att analysera resultat/KPI:er samt att initiera och implementera kontinuerliga förbättringar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Baserat på prognoser, skapa inköpsorder och beställa transport. Uppnå lagernivåer som bidrar till en hög leveransservice till kunder, minimalt slöseri med färdigvaror och optimerade transportkostnader.Planera och optimera lagernivåer genom att ställa in modeller och parametrar som säkerhetslager, produktionsfrekvens etc. i syfte att uppnå god lagerrotation och optimera rörelsekapitalet.Övervaka och analysera resultat / KPI: er för att vidta korrigerande åtgärder och säkerställa förbättringar.Koordinera och samarbeta med demand planners, produktion, leverantörer, lager, transport etc. för att säkerställa ett kostnadseffektivt flöde med rätt leveransservice i hela värdekedjan.Säkerställa kontinuerlig förbättring av leveransplaneringsprocessen och systemet och identifiera och föreslå förbättringar i resten av värdekedjan.Vara kontaktperson för leverantörer och kundservice / kommersiellt angående leveransfrågor, nästa produktion, tillgänglighet etc.Samarbeta med Supply Chain på andra marknader för att gemensamt uppnå en bättre SC-installation och prestanda både på kort och lång sikt.Uppföljning av leverantörsprestanda och uppfyllande av SLA:er.Arbeta proaktivt i S&OP för att se till att Supply Chain uppfyller kraven.
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet av leveransplanering och Supply Chain-processer och en utbildning på lägst kandidatnivå inom Supply Chain Management eller liknande. Uppdraget kräver utmärkta analytiska färdigheter samt kunskaper i hur man använder IT-verktyg för att optimera arbetsprocesser och uppföljning av leverantörer. Rollen innebär att du kommer att ha många kontakter både externt och internt, vilket ställer krav på god kommunikationsförmåga och sociala färdigheter. Rollen kräver också att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i skandinaviska språk och engelska.
Som person är du analytisk och har ett gott öga för detaljer. Du är ansvarstagande och kundorienterad och arbetar proaktivt för att driva dig själv och dina processer mot uppsatta mål. Du har god struktur på ditt arbete och har öga och känsla för kontinuerligt förbättringsarbete.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.