OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag med cirka 150 anställda i koncernen, som utvecklar, marknadsför och distribuerar barnprodukter, främst för åldersgruppen 0–3 år. Företaget grundades 1961 och sedan starten har fler än 30 miljoner barn burits i våra bärselar.
Utveckling och produktion sker i Europa, Nordamerika och Asien. Föregående år uppgick omsättningen till cirka 950 miljoner SEK och 95 % av försäljningen går på export till över femtio länder. Mer information finns på www.babybjorn.com.
BabyBjörn är en attraktiv internationell arbetsgivare som med högkvalitativa produkter och ett starkt varumärke erbjuder småbarnsföräldrar världen över produkter som bidrar till en enklare och roligare vardag. Till enheten i Lanna har vi nu en intressant tjänst där de personliga egenskaperna är det absolut viktigaste för att lyckas. Vi är på jakt efter dig med kundfokus i ryggraden och som har förmåga att kommunicera och bygga långsiktiga relationer med främst dotterbolag runt om i världen. Förutsatt att du har rätt personlighet så har vi inget emot att du är i början av din yrkeskarriär.
Som Supply Planner har du en central roll i företaget då du är en av företagets kontaktperson mot BabyBjörns dotterbolag i USA, Japan, Hong Kong, Korea, Kina och Australien. Ditt viktigaste uppdrag är att tillsammans med organisationen säkerställa försörjning av produkter till lager/dotterbolag utifrån satta prognoser.
Dina arbetsuppgifter är främst att:
• Diskutera lagerpåfyllnad med dotterbolagen och svara på frågor kring detta.
• Uppdatera prognoser och säkerhetslager för dotterbolag/lagerställen.
• Skapa/rapportera crossleveranser från produktionsställen till dotterbolagen.
• Tillsammans med utleveransplanerare planera leveranser till dotterbolagen.
• Distributionsplanering.
• Hålla dig uppdaterad kring Amazons krav på leveranser (både vendor och seller)
Vi vill att du har minst ett par års erfarenhet av internationell verksamhet där du arbetat med frågor som berör logistik, lager, export/import, distribution etc. Eftergymnasial utbildning inom ex.vis logistik är naturligtvis en fördel, men inget krav.
Goda it-kunskaper är viktigt och vi förutsätter att du har stor vana av arbete i affärssystem. Då du arbetar i en internationell miljö bör du vara van att hantera olika affärskulturer och du behöver hantera engelska och svenska med lätthet i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper är viktigast i tjänsten. Att etablera och bibehålla professionella affärsrelationer är oerhört viktigt, liksom stort kundfokus och hög servicekänsla. Som person vill också att du är stark i kommunikation, strukturerad och har god analytisk förmåga.
BabyBjörn erbjuder en tjänst där du får möjlighet att påverka och driva ditt ansvarsområde i en platt organisation utan revirtänk. Arbetssättet är krossfunktionellt och tillsammans skapas bestående resultat. Att arbeta på BabyBjörn innebär en öppen och kreativ arbetsmiljö där man visar ömsesidig respekt för varandra. Med devisen "Close to heart" drivs hållbarhetsfrågorna inom områdena People, Planet och Product.
Viktiga värdeord för oss är att vi är innovativa och ambitiösa entreprenörer, lagspelare och i ständig utveckling.
Tjänsten rapporterar till Global Logistic Manager.
Placeringsort: enheten i Lanna, Bredaryd.
Anställningsform: Heltid, tillsvidare
Tillträde enligt överenskommelse
Välkommen att söka tjänsten, senast 14 april på www.codeq.se
I den här rekryteringen samarbetar BabyBjörn AB med Codeq AB. Välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Christer Johansson via 0393 - 77 99 95, eller christer.johansson@codeq.se för mer information om företag och tjänst.