Supply Planner med SAP kunskap till HAVI

Arbetsbeskrivning

HAVI Sverige är en logistikleverantör med kunder som McDonald’s, Espresso House, Pizza Hut, KFC, Vapiano, Subway och Jensen’s Böfhus, där McDonald’s är den största kunden. Som logistikpartner förser vi året över 700 restauranger med alla varor som behövs för att de skall kunna serva sina kunder. Vi är en del av HAVI-koncernen som bedriver distribution, logistik och service för bland annat McDonald´s i över 30 länder och ca 8 000 leveransställen. I Sverige omsätter verksamheten ca 2,2 mdr kronor och har ca 250 anställda. Huvudkontoret ligger tillsammans med vår distributionscentral i Tumba och vi har även distributionscentraler i Göteborg och Malmö.
I Sverige omsätter verksamheten ca 2,2 mdkr årligen och har ca 200 anställda. Huvudkontoret ligger tillsammans med vår distributionscentral i Tumba och vi har även distributionscentraler i Göteborg och Malmö


SUPPLY PLANNER MED SAP KUNSKAP

- Passion och känsla för inköp och siffror -

Havilog i Tumbautökar inköpsavdelningen och rekryterar nu en Supply Planner.
Havilog är ett logistik och distributionsföretagsom jobbar med några av världens och Sveriges starkaste varumärken som McDonald´s, Subway, Pizza Hut, KFC, Vapiano och Espresso House.
Med stor passion och glädje får du möjlighet att vara innovativ på ett företag som stöder nya förslag i dendagliga verksamheten.

Bolagets svenska huvudkontor ligger i Tumba, där hela inköpsavdelningen finns. Inom inköp och som Sr Supply Planner har du den löpande kontakten med dina kunder och hanterar deras dagliga behov av produkter och leveranser samtidigt som du ständigt jobbar med förbättring och utveckling av våra flöden. Tjänsten är en ansvarsfull roll som kräver noggrannhet och en stor portion detaljstyrning samtidigt som du opererar på både svenska och engelska. Inköpsavdelningen består av 9 personer, varav 7 st Supply Planners,

Tjänsten passar dig som trivs bäst när du får använda din analytiska förmåga samtidigt som du brinner för att lösa det dagliga flödet av inköp och leverans.

Du kommer rapportera direkt till Procurement Manager Stefan Andersson.

DINA ARBETSUPPGIFTER:

* Säkerställa lagertillgänglighet
* Planera inkommande leveranser och avropa från både svenska och utländska och leverantörer till Havis 3 olika enheter i Stockholm, Göteborg och Malmö
* Genomföra priskalkyler, prissättningar och aktivt underhålla lagersaldo för att säkerställa korrekta inköp
* Utvärdera befintliga flöden och inköpsvolymer för att kontinuerligt möjligheter till effektivisering och ökad kvalité
* Optimera processer
* Övrig administration

VEM ÄR DU?

Du har gymnasial utbildning/vidareutbildning inom ekonomi, administration eller logistik samt minimum 2-3 års yrkesmässig erfarenhet på ett medelstort eller större företag. Du behärskar Microsoft Excel och har arbetat i SAP. Erfarenhet av SAP ser vi som ett krav för att kunna hantera tjänsten.

Som person är du strukturerad, analytisk, självständig, professionell i ditt bemötande, har lätt för att samarbeta och har förmåga lösa kundens behov. Du är effektiv, kvalitetsmedveten, lösningsorienterad och har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du kan prioritera och är kommunikativ och trivs i en roll med många kontaktytor. Du är van vid att tillfälliga arbetstoppar kan uppstå. Goda kunskaper inom IT och SAP är en förutsättning liksom att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

VI ERBJUDER:
Vi erbjuder anställning i ett företag med högt tempo och tillväxt, god teamkänsla och goda utvecklings-möjligheter. Vi verkar i en internationell miljö med starka varumärken, arbetar aktivt för att skapa mångfald och en bra arbetsmiljö, samt erbjuder goda personalförmåner. Kollektivavtal finns.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN:

Vill du veta mer om tjänsten ringer du Stefan Andersson, 08-53 06 72 11, Procurement Manager, Havilog AB alt Jesper Frey Morin 0735-58 62 50. Din ansökan med personligt brev och CVsänder du via NXTInterim och NXT Rekrytering som hanterarhela rekryteringsprocessen.Tjänsten är en direkt anställning på HAVI.

Sista ansökningsdag ärden14/7 2019. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan, ev stänger vi processen tidigare.

Mer information

Kontaktpersoner på detta företaget

Jesper Frey Morin
+46705688883

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Havilog AB Tumba
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 juni 2019

Besöksadress

Tuna Gårdsväg 4 147 43 Tumba
None

Postadress

Tuna Gårdsväg 4
Tumba, 16867

Liknande jobb


Kundorder och Produktionsplanering

Kundorder och Produktionsplanering

22 december 2024

Aftermarket Specialist

Aftermarket Specialist

12 december 2024

Reservdelsansvarig till Geomek

Reservdelsansvarig till Geomek

3 december 2024