OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår kund som är en telekomoperatör som erbjuder mobiltelefoni, TV, bredband och Internet of Things-tjänster, söker just nu en Supply Planner. Kunden skapar sitt värde genom att hålla sig till sina grundläggande värderingar, vilka inkluderar pålitlighet, insiktsdrivenhet och en vilja att samarbeta.
I rollen som Supply Planner är din huvudsakliga uppgift att agera som en viktig länk mellan leverantörer, lager, organisationen och kunderna. Rollen är mycket social och innebär att du har många kontaktytor att hantera. Du är ansvarig för hela processen för din portfölj, från att säkerställa att det finns tillräckligt med varor i lager till att hantera returer och återanvändning av produkter. Det krävs att du tar fullt ansvar i rollen, men samtidigt ges du också frihet att påverka och forma rollens framtida utveckling.
Arbetsuppgifter:
- Påfyllning av centrallager och projektinventering för ordinarie sortiment och kundspecifika produkter
- Skapa prognoser i samarbete med affärsområdet för alla relaterade produkter
- Optimera lagret för att förbättra effektiviteten
- Förvalta reservdelar för ditt produktområde/affärsområde/portfölj
- Analysera och föreslå förbättringar för att optimera logistikflöden
- Ta ledningen i tilldelade projektuppgifter inom din portfölj
- Mäta, granska och följa upp leverantörer för att förbättra kvalitet och noggrannhet i leveranser och produkttillgänglighet
- Skapa underlag för analys och rapporter
- Bidra till den strategiska utvecklingen av varuflödet
- Hantera leverantörsfakturor
- Intern rapportering och distribution av relevant information
Krav:
- 3 års erfarenhet inom Supply Chain Planning/replenishment
- Universitets-/högskoleutbildning inom företagsekonomi, ingenjörsvetenskap, logistik eller liknande
- Erfarenhet av ERP-system (företrädesvis Visma och Microsoft NAV) och standardiserade processer som S&OP
- Erfarenhet av arbete i en stor organisation med fokus på kundnöjdhet och kostnadseffektivitet
- Avancerade kunskaper i MS Office, särskilt Excel och PowerPoint
- God förståelse för finansiell uppföljning och redovisningsprinciper
- Flytande i svenska och avancerad nivå i engelska.
I denna roll är din förmåga att lösa problem på en hög nivå, för att effektivisera verksamheten. Du har en proaktiv syn på helheten och är alltid fokuserad på att uppnå resultat. Du är redo att ta ansvar och ta initiativ när det behövs. Dessutom är du duktig på att hantera förändringar smidigt även i en snabbt föränderlig miljö. Du är också kapabel att övertyga och dela dina insikter genom presentationer och diskussioner för att driva fram förändringar baserat på dina egna idéer.
Övriga personliga egenskaper som efterfrågas:
- Driven och strukturerad
- Ansvarsfull lagspelare som trivs i högt tempo
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter
- Självständig
- Skicklig på planering och prioritering
Tillträde och ansökan
Startdatum: Snarast
Slutdatum: 2024-03-21
Sista ansökningsdagen: Snarast
Ort: Stockholm/hybrid arbete
Kontakt: +46795855599
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.