OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst tre års erfarenhet från en liknande tjänst? Om så är, väntar det i Tele2’s spännande värld en utmaning som Supply Planner för dig – en social roll fylld med ansvarsområden. Är den för dig? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Supply Planner till Tele2 AB, en telekomoperatör som bland annat levererar mobiltelefoni, TV, bredband och Internet of Things-tjänster. Tele2 levererar och bygger sitt kundvärde genom sina värderingar; Pålitlig, insiktsdriven och samarbetsvillig – det kallas "Tele2 Way". Arbetet sker mellan 08:00 – 17:00 där du kommer utgå från kontoret i Kista, med möjlighet till en hybrid av kontoret och distans.
Dina arbetsuppgifter
Som Supply Planner har du en nyckelroll vad gäller att fungera som en brygga mellan leverantörer, lager, organisationen och kunderna. Rollen är social med de många kontaktytor som den innebär. Du bär helhetsansvaret för din portfölj, från påfyllning till returer och reparering/återanvändning. Det krävs att du tar fullt ansvar i rollen, men du ges också frihet att forma dess framtida utveckling.
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Påfyllning av centrallager samt projektinventering för ordinarie sortiment och kundspecifika produkter
Skapa prognoser för alla relaterade produkter i samarbete med affärsområdet
Lageroptimering
Reservdelsförvaltning för ditt produktområde/affärsområde/portfölj
Analysera och föreslå förbättringar för att optimera dina logistikflöden
Ta lead i tilldelade uppgifter relaterade till projekt inom din portfölj
Mäta/granska och följa upp leverantörer inom din portfölj för att förbättra kvaliteten i förhållande till ledtidsnoggrannhet, inkommande noggrannhet, produkttillgänglighet etc
Skapa underlag för analys och rapporter
Bidra till den strategiska utvecklingen av varuflöde
Hantera leverantörsfakturor
Intern rapportering och distribution av relevant information
Dina egenskaper
Du är en driven, strukturerad och ansvarsfull lagspelare som trivs i högt tempo. Med utmärkta kommunikationsfärdigheter arbetar du både självständigt och i team, och du är skicklig på planering och prioritering.
Din höga problemlösningsförmåga är värdefull för att effektivisera verksamheten. Du har en proaktiv helhetssyn och är resultatfokuserad samt beredd att ta ansvar och initiativ. Du hanterar förändringar smidigt i en snabbrörlig miljö och är kapabel att övertyga och dela dina insikter i presentationer och diskussioner för att driva fram förändringar baserat på dina idéer.
Kvalifikationer:
3 års erfarenhet inom Supply Chain Planning/replenishment (planering och påfyllning av lager)
Universitets-/högskoleutbildning inom företagsekonomi, ingenjörsvetenskap, logistik eller liknande
Erfarenhet av ERP-system (företrädesvis Visma och Microsoft NAV) och standardiserade processer som S&OP (försäljnings- och driftsplanering)
Erfarenhet av arbete i en stor organisation där kundnöjdhet och kostnadseffektivitet är av stor vikt
Avancerade kunskaper i MS Office med tonvikt på Excel och PowerPoint
God förståelse för finansiell uppföljning och redovisningsprinciper
Flytande i svenska och avancerad nivå i engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark, du når henne via fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34131 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.