OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en Supply Planner till vår varuförsörjningsorganisation inom Supply Chain på Åhléns.
Är du analytisk, driven, affärsorienterad och har tidigare erfarenhet av varuförsörjning? Drivs du av att arbeta i ett företag i förändring? Då kan det här vara rätt arbetsplats och roll för dig!
I rollen som Supply Planner ansvarar du för ett antal produktområden genom hela varuförsörjningskedjan. Vi är inne i en spännande fas där vi har implementerat både nytt ERP och varuförsörjningssystem (RELEX), vilket innebär att vi arbetar med ständiga förbättringar inom våra arbetssätt för att utveckla system och processer till att stödja Åhléns affär och förändringsresa framåt.
Dina arbetsuppgifter
Som Supply Planner är du ansvarig för hela logistikflödet från leverantör till våra försäljningskanaler. Du ansvarar för att säkerställa tillgänglighet av vårt sortiment på centrallager, varuhus och e-handel och arbetar tvärfunktionellt inom organisationen med många kontaktytor. Vi arbetar datadrivet och prognosstyrt vilket ställer krav på analys, prognosarbete och förståelse för uppsatta regelverk och metodik i systemet. Vi utmanar och utvecklar dessa kontinuerligt för att nå våra mål inom försäljning, lager, tillgänglighet, lönsamhet och effektivitet.
I rollen ingår även att:
- Optimera lagernivåer på centrallager och i varuhus
- Ansvara för prognosarbete och volymberäkningar inför kampanjer och försäljningsökningar
- Leveransbevakning av inkommande ordrar från våra leverantörer
- Ansvara för omköpsberäkningar av rullande sortiment för påfyllnad till vårt centrallager
- Ansvara för rapportering och analyser av Supply Plannings nyckeltal
- Ständigt utvärdera och förbättra arbetssätt samt driva och genomföra förbättringar
I rollen blir du en del av ett ambitiöst och energifyllt team tillsammans med andra Supply Planners och verksamhetsutvecklare och rapporterar till Supply Planning & Development Manager.
Vem är du som söker?
På Åhléns är vi övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm så gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
- Yrkeserfarenhet från Supply Planning, erfarenhet från varuförsörjning mot butik är meriterande
- Akademisk examen inom Supply Chain och/eller Ekonomi
- Goda kunskaper i att hantera och analysera stora datamängder
- God systemvana, erfarenhet av RELEX är mycket meriterande
För att lyckas i rollen är du en person som trivs bäst när du får driva förändring samt förbättra och vidareutveckla ditt ansvarsområde. Du har god analytisk förmåga, är strukturerad och handlingskraftig och har lätt för att fatta egna beslut. En förutsättning för att trivas i rollen är att du tycker om att jobba i ett företag där förändring och förbättring är en del av vardagen.
Tjänsten är placerad på Åhléns Huvudkontor på Ringvägen vid Skanstull i Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan snarast.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se