Supply Planner till Arvid Nordquist

Arbetsbeskrivning

Arvid Nordquist – Smakupplevelser och nutida kvalitet. Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter.

För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Därför väljer vi varumärken och producenter som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad miljöpåverkan.
Vi är dessutom det enda kafferosteriet i Norden som uteslutande rostar 100 % hållbart certifierat kaffe. I vårt sortiment finns livsmedel, vårt egenrostade kaffe, vin, öl och sedan 2016 även non food-produkter.

Vi är idag 250 medarbetare i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna – samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan. Det är, enligt oss, riktig god kvalitet. Läs gärna mer på http://www.arvidnordquist.se.

 

Supply Planner till Arvid Nordquist
Är du en strukturerad person med känsla för detaljer? Har du erfarenhet av varuförsörjning och FMCG? Sök då tjänsten som Supply Planner till Arvid Nordquist som har kontor i Solna.

Arbetsbeskrivning:
Som Supply Planner har du en mycket central roll i varuflödesplaneringen av kundens nordiska produktportfölj. Du ansvarar för att planera och genomföra företagets varuinköp baserat på fastställd behovsprognos utifrån uppgjorda avtal med huvudmän och leverantörer.

Tjänsten är en operativ funktion i varuförsörjningen och som Supply Planner kommer du ansvara för att säkerställa att målsatt lagertillgänglighet uppnås för sortimentet, vilket ska möjliggöra för bolaget att klara försäljningsmål, servicegradsmål samt krav på lageromsättning och minimalt svinn. Samarbete med dina nordiska kollegor på Marknad, Försäljning, Produktion, Kundservice och övrig Logistik/Inköp är av största vikt att uppnå dessa mål. 

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi, logistik eller motsvarande relevant erfarenhet. För att lyckas i rollen krävs en god affärsförståelse och intresse för hela processen. Som person bör du vara analytisk, strukturerad, utåtriktad och kommunikativ. Vidare är du driven och har lätt för möten med andra människor.

Vi förutsätter att du kan tala och skriva svenska och engelska flytande. Likaså att du har goda kunskaper i Excel och övriga Office-paketet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från FMCG-branschen och logistik/planering liksom att du arbetat i affärssystemet SAP.

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Du är välkommen att kontakta Sarah Arvidsson som gärna svarar vid eventuella frågor: 070-270 28 96 eller sarah.arvidsson@firstreserve.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Ekensbergsvägen 117
Solna, 17141

Liknande jobb


Inköpare

Inköpare

15 november 2024

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

15 november 2024

Operativ Inköpare

15 november 2024